Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGökdere, Murat
dc.contributor.authorKaraman, Hamdi
dc.date.accessioned2022-03-09T14:56:35Z
dc.date.available2022-03-09T14:56:35Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=WY5CM7tPNE2z_YM6pBu0t7wB0A6G2_CZRGEPT2QnrTWVYH5tEV2QWrBet4XzUfsJ
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/2017
dc.description.abstractSınıf öğretmenlerinin sınıf içi kaynaştırma uygulamalarının öğretmen adayları bakış açılarına göre değerlendirilmesi Bu çalışmanın amacı lisans öğreniminde özel eğitim dersi almış sınıf öğretmeni adaylarının bakış açılarından, sınıf öğretmenlerinin sınıf içi kaynaştırma uygulamalarını değerlendirmektir. Araştırma sınıf öğretmenlerinin sınıf içi kaynaştırma uygulamalarını sınıf öğretmeni adaylarının gözünden değerlendiren bir özel durum çalışmasıdır. Araştırma 2013-2014 eğitim öğretim yılında Amasya ili merkez ilçesinde sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan 44 sınıf öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinden 22'si erkek 22'i kadındır. Araştırmanın örneklemi olasılıklı örneklem yöntemlerinden amaçlı örneklem yöntemiyle seçilmiştir. Çalışmada verileri toplamak aramacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgiler formu ve sınıf içi gözlem formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS istatistik programı ve NVivo nitel analiz programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilere göre; sınıf öğretmenlerinin sadece %14'ünün kaynaştırma uygulamaları açısından başarılı ortalamalara sahip olduğu görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin %59'u sınıf öğretmeni adaylarının bakış açılarına göre, sınıf içi kaynaştırma uygulamamalarında orta seviyededirler ve sınıf öğretmenlerinin %27'si ise sınıf içi kaynaştırma uygulamalarında düşük puanlar alarak başarısız bulunmuşlardır. Sınıf öğretmenlerinden erkek öğretmenlerin 8 maddede lehine anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır. Sınıf öğretmenleri genel olarak gözlem formunun ölçme değerlendirme ile ilgili olan maddelerinden düşük puanlar almışlardır. Sınıf öğretmenlerinin yaklaşık olarak 1/3'i özel öğrencilerini dışlamakta, onların problemlerini çözememekte ve özel öğrencilerine karşı öfkeli davranmaktadırlar. Sınıf öğretmenlerinin ¼'i özel öğrenciler için bireysel uygulamalar yapmamakta, 9'u ise sadece normal öğrencilerin başarısı ile ilgilenmekte ve sınıfında kaynaştırma öğrencisi istememektedir. Öğretmenlerin yaklaşık olarak ¼'i, özel eğitime muhtaç öğrencilerin sosyalleşmesini sağlamakta, onlara yeterli zaman ayırarak bireysel çalışmalar yapmakta, onlarla akranları arasında ayrım yapmamakta ve onlara değerli olduğunu hissettirmektedir.en_US
dc.description.abstractEvaluation of the inclusive applications in classrooms of class teachers according to perspective of preservice teachers The aim of the present study is to evaluate inclusive applications of class teachers in the classroom from the perspective of preservice teachers who received the private education course during the undergraduate education. The research is a special case study which evaluates the inclusive applications of class teachers from the perspective of preservice teachers. The research was carried out on 44 teachers having inclusive student in their class in the central district of Amasya in 2013-2014 academic year. In the survey, there are 22 male class teacher and 22 female class teachers. The sample of the study was selected with the purposive sampling method of probability sampling methods. In the study, classroom observation form and personal information form was prepared by the researchers to collect data. The obtained data was analyzed by using SPSS 18 package program and NVivo 9 software package. According to the datas obtained from the research, it was seen that only %14 of class teachers have successful averages in terms of inclusive applications. %59 of the class teachers are mid-level in the inclusive applications according to the perspective of preservice teachers and %27 of the class teachers have been unsuccessful by taking low scores in the inclusive applications. Article 8 has emerged a significant difference in favor of male teachers among class teachers. Classroom teachers have received low scores on the overall substances related to the assessment of the observation form. Approximately 1/3 of the class teachers exclude their private students, they cannot solve their problems and act angry against their private students. 1/4 of the class teachers do not make individual applications for private students, only 9 of the class teachers are interested in success of normal students and they don't want inclusive student in their classrooms. Approximately ¼ of the class teachers are to ensure the socialization of students in need of private education, they are making individual studies by separating them enough time, they do not distinguish between them and their peers and they make them feel that they are valuable.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectAday öğretmenleren_US
dc.subjectCandidate teachersen_US
dc.subjectEğitim sistemien_US
dc.subjectEducation systemen_US
dc.subjectEğitim yöntemlerien_US
dc.subjectEducation methodsen_US
dc.subjectKaynaştırma eğitimien_US
dc.subjectInclusive educationen_US
dc.subjectSınıf öğretmenlerien_US
dc.subjectClass teachersen_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.subjectTeachers Onaylandıen_US
dc.subjectKaynaştırma Uygulamalarıen_US
dc.subjectSınıf Öğretmenlerien_US
dc.subjectSınıf Öğretmeni Adaylaren_US
dc.subjectInclusive applicationsen_US
dc.subjectClass teachersen_US
dc.subjectPreservice teachersen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin sınıf içi kaynaştırma uygulamalarının öğretmen adayları bakış açılarına göre değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of the inclusive applications in classrooms of class teachers according to perspective of preservice teachersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage95en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid414486en_US
dc.institutionauthorKaraman, Hamdi


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster