• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi anlayışları ve iletişim becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1020.Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2019

Yazar

Ay, Damla Sungurtekin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Eğitim sistemi içerisinde ilkokulların önemi çok büyüktür. İnsanların ilkokulda aldıkları temel eğitim ve öğretim tüm yaşamlarını etkilemektedir. Öğretmenler, ilköğretim çağındaki öğrencilerin gözünde modern dünyanın ve çağdaş değerlerin temsilcisidir. İlkokul öğrencileri genellikle sınıf öğretmenlerini model alırlar. Öğretmenlerin sınıf yönetimi anlayışları ve sınıfta kurduğu iletişim, öğrencilerin duyuşsal, bilişsel gelişimlerini ve eğitim sisteminin amaçladığı hedefleri gerçekleştirmede önemli bir etkendir. Bu araştırmanın amacı, ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi anlayışları ile iletişim becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında Aydın İli Nazilli ilçesindeki 23 resmi (devlet) ilkokulunda görev yapan 311 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubu grup örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Araştırmada verileri elde etmek amacıyla çalışma grubuna ''Sınıf Yönetimi Anlayışları'' anketi ve ''İletişim Becerileri'' ölçeği araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Araştırmada, sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi anlayışları ile iletişim becerileri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. Sınıf yönetimi anlayışlarından demokratik yönetim anlayışını benimseyen öğretmenlerin, iletişim becerileri boyutlarından kendini ifade etme, iletişime özen gösterme, iletişim kurmaya isteklilik, etkin dinleme ve iletişim ilkelerine uyma becerisi arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu; sınıf yönetimi anlayışlarından otokratik ve ilgisiz yönetim anlayışını benimseyen öğretmenlerin, iletişim becerileri boyutlarından kendini ifade etme, iletişime özen gösterme, iletişim kurmaya isteklilik, etkin dinleme ve iletişim ilkelerine uyma becerisi arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
 
Elementary schools have a great importance entire education systems. Basic education skills are effected the human acts for their own live. Teachers are the role model of the modern and contemporary life in terms of the perspective of the students. The students who are at elementary school level take their teacher as a role model. Class management approaches and communication skills taken by teachers are an important parameter to achieve the targets of curriculum and develop the cognitive levels. The purpose of this research is to analyze the relation between class management approaches and communication skills of teachers at elementary schools. The research is made according to correlational survey which is the one of quantitative research models. Correlational survey model is used in the research that effect the two different situation with various variables. Research study contains the datas of 311 elementary school teachers who work in 23 different public schools in Nazilli - Aydın in 2018-2019 education year. Class Management Approach survey and Communication Skills Scale are used to get data from research group. According to the dates obtained from the research, it's found that there was a positive correlation between the classroom management approaches and communication skills. There is a positive meaningful correlation between democratic management approach who adopts and communication skills in terms of self expression, take care of communication, eagerness to communicate, active listening and obey the communications principals and there is a negative meaningful correlation between democratic management approach who adopts and communication skills in terms of self expression, take care of communication, eagerness to communicate, active listening and obey the communications principals.
 

Bağlantı

https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Mir2lXQK1dkmQ9Ige3PZbnE1o7hdQ3IhBlYxjfXp4GvUMvWATsDDE09vZM3D-l31
https://hdl.handle.net/20.500.12450/1890

Koleksiyonlar

  • Tez Koleksiyonu [318]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: