dc.contributor.author | Hatice Karaer | |
dc.date.accessioned | 09.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-09T21:05:19Z | |
dc.date.available | 09.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-09T21:05:19Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.issn | 1300-302X | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpBek5UazU= | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/189 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, alkollerin suda çözünmelerini kavratmak, öğrencilerin yaparak-yaşayarak öğrenmelerini sağlamak ve günlük yaşamla ilişkisini göstermek amacıyla yapılmıştır. Geliştirilen dramatizasyon etkinliğinin uygulaması sırasında yapılan nitel gözlemler öğrencilerle yapılan mülakatlardan çalışmanın amacına ulaşıldığı belirlenmiştir. Bu etkinliğin sonunda verilen mesajın yaşamla doğrudan ilişkisi olduğundan, kimyanın yaşamın bir parçası olduğu söylenebilir. Ayrıca bu çalışma ile öğrenciler bir taraftan kimya konularını öğrenirken diğer taraftan da sosyalleşmelerine katkıda bulunduğu için önem taşıdığı düşünülmektedir. Kimya kavramlarının öğretimini kolaylaştırmak için konular yaşamla ilişkilendirmeli ve bu tür çalışmaların yangınlaşmasına önem verilmelidir. | en_US |
dc.description.abstract | This study was carried out to comprehend the students the solubility of alcohols in water, to provide the practical teaching and to show the interaction this action with daily life. As a result of qualitative observations during the application of dramatization and interview with the students it was found that the study was reached to planned goal. It can be said that chemistry is an important part of life because the final message is directly correlated to daily life. Additionally, this study is useful for both teaching chemistry subjects to the students and making contribution to the socialization of students. In order to make teaching of the concepts of chemistry subjects easy, it should be connected to daily life and such studies should be used widespread. Anahtar Kelimeler: Drama/Dramatizasyon, Tahmin et-Gözle-Açıkla yöntemi, Analoji tekniği, Laboratuvar eğitimi, Çözünme kavramı. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Bilimsel Disiplinler | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Alkollerin Suda Çözünmelerini Açıklayan Bir Dramatizasyon Etkinliğinin Geliştirilmesi ve Uygulanması | en_US |
dc.title.alternative | The Development and Application of a Dramatization Activity About the Solution of Alcohols in Water | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 24 | en_US |
dc.identifier.startpage | 25 | en_US |
dc.identifier.endpage | 32 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |