• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Alkollerin Suda Çözünmelerini Açıklayan Bir Dramatizasyon Etkinliğinin Geliştirilmesi ve Uygulanması

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2007

Author

Hatice Karaer

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışma, alkollerin suda çözünmelerini kavratmak, öğrencilerin yaparak-yaşayarak öğrenmelerini sağlamak ve günlük yaşamla ilişkisini göstermek amacıyla yapılmıştır. Geliştirilen dramatizasyon etkinliğinin uygulaması sırasında yapılan nitel gözlemler öğrencilerle yapılan mülakatlardan çalışmanın amacına ulaşıldığı belirlenmiştir. Bu etkinliğin sonunda verilen mesajın yaşamla doğrudan ilişkisi olduğundan, kimyanın yaşamın bir parçası olduğu söylenebilir. Ayrıca bu çalışma ile öğrenciler bir taraftan kimya konularını öğrenirken diğer taraftan da sosyalleşmelerine katkıda bulunduğu için önem taşıdığı düşünülmektedir. Kimya kavramlarının öğretimini kolaylaştırmak için konular yaşamla ilişkilendirmeli ve bu tür çalışmaların yangınlaşmasına önem verilmelidir.
 
This study was carried out to comprehend the students the solubility of alcohols in water, to provide the practical teaching and to show the interaction this action with daily life. As a result of qualitative observations during the application of dramatization and interview with the students it was found that the study was reached to planned goal. It can be said that chemistry is an important part of life because the final message is directly correlated to daily life. Additionally, this study is useful for both teaching chemistry subjects to the students and making contribution to the socialization of students. In order to make teaching of the concepts of chemistry subjects easy, it should be connected to daily life and such studies should be used widespread. Anahtar Kelimeler: Drama/Dramatizasyon, Tahmin et-Gözle-Açıkla yöntemi, Analoji tekniği, Laboratuvar eğitimi, Çözünme kavramı.
 

Source

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

0

Issue

24

URI

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpBek5UazU=
https://hdl.handle.net/20.500.12450/189

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: