Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞam, Emine Altunay
dc.contributor.authorKök, Tuba
dc.date.accessioned2022-03-09T14:56:01Z
dc.date.available2022-03-09T14:56:01Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Eb5EkakJlp3olBdo_wNEGQ_E4zT1wspIMgbDfyz9MExoxFsiXEzu0zEHvSFM0wCP
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1784
dc.description.abstractBu araştırmada, 2017 sosyal bilgiler öğretim programında yapılan değişiklikler, programın güçlü ve zayıf yönleri, programın sunduğu yenilikler ve 2005 sosyal bilgiler öğretim programından farklılıkları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu doğrultuda bu araştırma, öğretim programının temel bileşenleri; genel amaçlar, eğitim felsefeleri, öğrenme alanları, üniteler, kazanımlar, ölçme-değerlendirme, vizyon, kavramlar, değerler ve Atatürkçülük konularını temel alarak 2005 ve 2017 sosyal bilgiler öğretim programlarının karşılaştırılması ve öğretmen görüşleri açısından incelenmesine yönelik bir çalışmadır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi ve fenomenoloji araştırma desenleri kullanılmıştır. İlk olarak 2005 sosyal bilgiler dersi öğretim programı ile 2017 sosyal bilgiler dersi öğretim programları arasındaki benzer ve farklı yönlerin tespit edilmesi amacıyla 2005 ve 2017 sosyal bilgiler öğretim programları karşılaştırılmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasında ise; katılımcıların yeni hazırlanan sosyal bilgiler öğretim programı ve her iki programın karşılaştırılmasına ilişkin görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile yüz yüze görüşmeler aracılığı ile ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu 20 katılımcı oluşturmaktadır. Amaçlı örneklem yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemi ile belirlenen katılımcılar; 2017-2018 eğitim öğretim yılında Amasya üniversitesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalında görevli 2 akademisyen, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programında okuyan 4 aday öğretmen ve Amasya il merkezindeki ortaokullarda görev yapan 4'ü formatör olmak üzere 10 öğretmen oluşturmaktadır. Görüşmeler ses kayıt cihazı aracılığı ile kayıt edilmiş ve sonrasında yazıya aktarılmıştır. İçerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilen metinler oluşturulan kategorilere göre tasnif edilip incelenmiştir. Bu kapsamda katılımcılardan elde edilen veriler, Nvivo 9 Paket programı kullanılmak suretiyle oluşturulan temalar ve temaların altındaki kodlamalar dikkate alınarak, araştırmanın alt problemleri doğrultusunda sadeleştirilmiş, modeller ve tablolar haline getirilmiştir. Analizler sonucu elde edilen bulguların yorumlanmasıyla katılımcıların 2017 sosyal bilgiler dersi öğretim programına dair yeterli ön hazırlıkları bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırma sonucunda 2017 sosyal bilgiler dersi öğretim programının, 2005 öğretim programına göre kazanımlar ve içerik anlamında sadeleştirildiği, kazanım ve kavram sayılarının azaltılmasından dolayı öğrenme alanları arasında boşluklar oluştuğu, 2005 programındaki bazı değerlerin çıkarılarak 2017 programına yeni değerlerin eklendiği, kavram öğretimi ile ilgili açıklama ve kavram listelerine yer verilmediği, Atatürkçülük konularının azaltıldığı elde edilen bulgulardan anlaşılmaktadır. Araştırma ile elde edilen bulgulardan, 2017 sosyal bilgiler öğretim programının sosyal bilgilerin zenginliğini ortaya çıkaracak bir program yeterliliğinde olmadığı, küçük farklılıklarla ve eksiltilmelerle 2005 sosyal bilgiler öğretim programının özetlenmiş bir versiyonu olduğu program açısından benzer bir çalışmanın hedeflenen başarıyı getirmesinin güç olduğu sonucuna ulaşılabilir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to examine the 2017 Social Sciences Course Curriculum in terms of revisions, its strengths and weaknesses, the potentials and the differences from the 2015 Social Sciences Course Curriculum. This inquiry is the one that delves into such main issues in the curriculum as general purposes, educational philosophies, learning areas, units, objectives, measurement-assessment, vision, concepts, values, and the Ataturkism subjects, and that makes comparisons the previous curriculum based on the opinions of participants from the field. In this study, the document analysis and the phenomenological research designs from the qualitative research methodologies were used. First, the 2005 and the 2017 Social Sciences Course Curriculums were compared in terms of similarities and differences. Second, the participants views' on the former and the latter were examined through semi-structured interviews.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectFen bilgisi dersien_US
dc.subjectScience lessonen_US
dc.subjectFen bilgisi eğitimien_US
dc.subjectScience educationen_US
dc.subjectFen bilgisi öğretimien_US
dc.subjectScience teachingen_US
dc.subjectKarşılaştırmalı eğitimen_US
dc.subjectComparative educationen_US
dc.subjectProgram değerlendirmeen_US
dc.subjectProgram evaluationen_US
dc.subjectÖğretim programlarıen_US
dc.subjectTeaching curriculums Onaylandıen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subject2005 Sosyal Bilgiler Öğretim Programıen_US
dc.subject2017 Sosyal Bilgiler Öğretim Programıen_US
dc.subjectProgram İncelemesien_US
dc.subjectProgram Ögeleri.en_US
dc.subjectSocial Sciencesen_US
dc.subject2005 Social Studies Curriculumen_US
dc.subject2017 Social Studies Curriculumen_US
dc.subjectProgram Reviewen_US
dc.subjectProgram Items. A total of 20 participants were recruited in this study. Maximum variation sampling technique from the purposeful sampling methods was used to recruit the participants. In this senseen_US
dc.subjecttwo scholars in the Department of Social Sciences Education in Amasya Universityen_US
dc.subjectfour prospective teachers studying at the Department of Social Sciences Educationen_US
dc.subjectand ten teachersen_US
dc.subjectfour of whom were mentorsen_US
dc.subjectin Amasya Province participated in this study. The interviews were recorded through a tape recorder. The interview data were transcribeden_US
dc.subjectand the qualitative data were analyzed and categorized in line with the content analysis method. For this purposeen_US
dc.subjectthe NVIVO 9 Software was employeden_US
dc.subjectand the emerging themes and codes were simplified and presented in tables and models. Following the qualitative analysesen_US
dc.subjectit was concluded that the participants had detailed information about the 2017 Social Sciences Curriculum. Furtheren_US
dc.subjectit was revealed that the course' objectives and content were reduced in the 2017 Social Sciences Curriculum when compared to the 2005 Social Sciences Curriculumen_US
dc.subjectand there are learning gaps between the curriculums due to tthe reductions in the number of the objectives and concepts. What is moreen_US
dc.subjectnew values were added to the 2017 Social Sciences Curriculumen_US
dc.subjectwhereas some of them were removed the 2005 Social Sciences Curriculum. There is evidence to suggest that explanations related to teaching the concepts and the concept lists weren't included. Finallyen_US
dc.subjectit was found that the Ataturkism subjects were reduced. The findings show that the 2017 Social Sciences Curriculum is not as qualified as to reveal the richness of social sciencesen_US
dc.subjectand is a summary of the 2005 Social Sciences Curriculum with small differences or reductionsen_US
dc.subjectso this curriculum may not yield expected results in terms of the educational objectives.en_US
dc.title2005-2017 sosyal bilgiler öğretim programlarının karşılaştırılması: Olgubilimsel bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeComparison of 2005-2017 soci?al studies curriculum: Fact is a scienti?fic worken_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage200en_US
dc.identifier.yoktezid629949en_US
dc.institutionauthorKök, Tuba


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster