Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇoban, Asım
dc.contributor.authorKaraca, Selami
dc.date.accessioned2022-03-09T14:55:59Z
dc.date.available2022-03-09T14:55:59Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=DPTyuy3wRPq_qvCPSqUB65zx-aJuiVmEC2esDNWJeh_cQ4dyPKyDPwokM6_V3L4Z
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1766
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Çorum il merkezindeki ortaokullarda görevli sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Çalışmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma evreniniÇorum il merkezde bulunan ortaokullarda görevli Sosyal Bilgiler öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, Akşit (2011) tarafından oluşturulan veri toplama aracıyla toplanmıştır. Üç bölümden oluşan veri toplama aracının birinci bölümünde Sosyal Bilgiler öğretmenlerin kişisel bilgilerini elde etmeye yönelik sorular bulunmakta, ikinci bölümde öğretmenlerin Sosyal Bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşlerini belirttikleri 5 dereceli Likert tipi anketten oluşmakta ve üçüncü bölümde ise öğretmenlerin Sosyal Bilgiler dersi boyunca karşılaştıkları sorunları ifade ettikleri açık uçlu sorular yer almaktadır. Araştırma verilerinin analizinde betimsel istatistik teknikleri kullanılmıştır. Öğretmenlerden toplanan verilerin frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma değerleri bulunmuştur. Toplanan veriler SSPS 21 paketprogramında analiz edilmiştir. Açık uçlu sorulara verilen cevaplar da öğretmenlerinortak nitelendirmelerine göre gruplandırılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersine ve öğretmene karşı olumlu tutum içerisinde oldukları tespit edilmiştir. Bunun yanında Sosyal Bilgiler müfredatının oldukça yoğun olması, bunun yanında ders saatinin haftada 3 saat olması konuların yetiştirilemediği ve asıl kazanılması gereken değer ve becerilerin öğretilememesine neden olmaktadır. Öğrenciler, Sosyal Bilgiler dersini ezber dersi olarak görmekte, bu yüzden konuları içselleştirmemektedir.Öğretmenler, TEOG sınavına yönelik dersi işlemek zorunda olduğu için müfredatı yetiştirmekte zorlanmakta, bu yüzden öğrenci merkezli yaklaşımları uygulayamamaktadır. Okullarda Sosyal Bilgiler dersi için gerekli araç-gerecin ve Sosyal Bilgiler sınıfının eksik olması eğitim ortamının zenginleştirilememesine neden olmaktadır.en_US
dc.description.abstractThepurpose of thisstudy is todeterminetheproblems of thesocialscienceteachersthattheyencounteredduringthetaching of socialsciences. Descriptivemethodwasused in thestudy. Theuniverse of thestudyconsists of thesocialscienceeachersworking in thecitycenter of Çorum. Thedatawasobtainedbyusing a tooldevelopedby Akşit(2011). Thedatatoolconsists of threeparts. Inthefirstpart, therearequestionsaboutthepersonalinformation of thesocialscienceteachers. Thesecondpart is consisted of 5 degreeLikertquestionaireincludingtheproblemsthatthesocialscienceteachersencounteredd urigtheirteaching. Thelastpartincludesopen-endedquestions in whichtheteachersexpresstheproblemsthattheyexperiencedduringteaching. Thedatawasanalysedbyusingdescriptivestatisticaltechniques. Thefrequency, percentage, mathematical, standart deviationvalueswerecalculated. Theobtaineddatawasanalsedby SSPS 21 packet program. Theanswersgiventotheopenendedquestionswereanalysedbycategorysingrelatedtotheircontents. Accordingtotheresults, it wasseenthatthestudentswere in positiveattitudetowardssocialscienceandthesocialscienceteachers. Besidesthis, as thesocialsciencecourse is reallyheavyandtheteachinghour is limitedwiththreehours a week in thesheduale, it causessuchproblemsthatthestudentshavedifficulty in understandingthesubjectsandcannotacquirethedesiredskills. So, thestudentsacceptthiscourse as a subjectthatshould be memorized. Theteachershavelack of time toteachthecontent as thestudentsaregettingreadyforthenational TEOG exam. As a result, teacherscannotusestudent-centeredapproach in their teaching. Also, thesocialscienceteachingmaterialsare not available in most of theschools. Thiscausestheteaching in negativeway.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectDers programlarıen_US
dc.subjectCurriculumen_US
dc.subjectEğitim sorunlarıen_US
dc.subjectEducation problemsen_US
dc.subjectOrtaokul öğretmenlerien_US
dc.subjectSecondary school teachersen_US
dc.subjectOrtaokullaren_US
dc.subjectSecondary schoolsen_US
dc.subjectSosyal bilgileren_US
dc.subjectSocial studiesen_US
dc.subjectSosyal bilgiler dersien_US
dc.subjectSocial studies courseen_US
dc.subjectSosyal bilgiler öğretimien_US
dc.subjectSocial studies teachingen_US
dc.subjectÇorumen_US
dc.subjectÇorumen_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.subjectTeachers Onaylandıen_US
dc.subjectSosyal Bilgiler Öğretmenlerien_US
dc.subjectSosyal Bilgiler Müfredatıen_US
dc.subjectSorunlaren_US
dc.subjectSocialScienceTeachersen_US
dc.subjectSocialScienceCurriculumen_US
dc.subjectProblems.en_US
dc.titleOrtaokullarda görevli sosyal bilgiler öğretmenlerinin Sosyal bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunlar (Çorum ili örneği)en_US
dc.title.alternativeThe problems which social studies teachers serving in secondary schools faced, during the social studies education (The examples of Çorum)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage89en_US
dc.identifier.yoktezid454780en_US
dc.institutionauthorKaraca, Selami


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster