dc.contributor.advisor | Çoban, Asım | |
dc.contributor.author | Karaca, Selami | |
dc.date.accessioned | 2022-03-09T14:55:59Z | |
dc.date.available | 2022-03-09T14:55:59Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=DPTyuy3wRPq_qvCPSqUB65zx-aJuiVmEC2esDNWJeh_cQ4dyPKyDPwokM6_V3L4Z | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/1766 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Çorum il merkezindeki ortaokullarda görevli sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Çalışmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma evreniniÇorum il merkezde bulunan ortaokullarda görevli Sosyal Bilgiler öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, Akşit (2011) tarafından oluşturulan veri toplama aracıyla toplanmıştır. Üç bölümden oluşan veri toplama aracının birinci bölümünde Sosyal Bilgiler öğretmenlerin kişisel bilgilerini elde etmeye yönelik sorular bulunmakta, ikinci bölümde öğretmenlerin Sosyal Bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşlerini belirttikleri 5 dereceli Likert tipi anketten oluşmakta ve üçüncü bölümde ise öğretmenlerin Sosyal Bilgiler dersi boyunca karşılaştıkları sorunları ifade ettikleri açık uçlu sorular yer almaktadır. Araştırma verilerinin analizinde betimsel istatistik teknikleri kullanılmıştır. Öğretmenlerden toplanan verilerin frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma değerleri bulunmuştur. Toplanan veriler SSPS 21 paketprogramında analiz edilmiştir. Açık uçlu sorulara verilen cevaplar da öğretmenlerinortak nitelendirmelerine göre gruplandırılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersine ve öğretmene karşı olumlu tutum içerisinde oldukları tespit edilmiştir. Bunun yanında Sosyal Bilgiler müfredatının oldukça yoğun olması, bunun yanında ders saatinin haftada 3 saat olması konuların yetiştirilemediği ve asıl kazanılması gereken değer ve becerilerin öğretilememesine neden olmaktadır. Öğrenciler, Sosyal Bilgiler dersini ezber dersi olarak görmekte, bu yüzden konuları içselleştirmemektedir.Öğretmenler, TEOG sınavına yönelik dersi işlemek zorunda olduğu için müfredatı yetiştirmekte zorlanmakta, bu yüzden öğrenci merkezli yaklaşımları uygulayamamaktadır. Okullarda Sosyal Bilgiler dersi için gerekli araç-gerecin ve Sosyal Bilgiler sınıfının eksik olması eğitim ortamının zenginleştirilememesine neden olmaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | Thepurpose of thisstudy is todeterminetheproblems of thesocialscienceteachersthattheyencounteredduringthetaching of socialsciences. Descriptivemethodwasused in thestudy. Theuniverse of thestudyconsists of thesocialscienceeachersworking in thecitycenter of Çorum. Thedatawasobtainedbyusing a tooldevelopedby Akşit(2011). Thedatatoolconsists of threeparts. Inthefirstpart, therearequestionsaboutthepersonalinformation of thesocialscienceteachers. Thesecondpart is consisted of 5 degreeLikertquestionaireincludingtheproblemsthatthesocialscienceteachersencounteredd urigtheirteaching. Thelastpartincludesopen-endedquestions in whichtheteachersexpresstheproblemsthattheyexperiencedduringteaching. Thedatawasanalysedbyusingdescriptivestatisticaltechniques. Thefrequency, percentage, mathematical, standart deviationvalueswerecalculated. Theobtaineddatawasanalsedby SSPS 21 packet program. Theanswersgiventotheopenendedquestionswereanalysedbycategorysingrelatedtotheircontents. Accordingtotheresults, it wasseenthatthestudentswere in positiveattitudetowardssocialscienceandthesocialscienceteachers. Besidesthis, as thesocialsciencecourse is reallyheavyandtheteachinghour is limitedwiththreehours a week in thesheduale, it causessuchproblemsthatthestudentshavedifficulty in understandingthesubjectsandcannotacquirethedesiredskills. So, thestudentsacceptthiscourse as a subjectthatshould be memorized. Theteachershavelack of time toteachthecontent as thestudentsaregettingreadyforthenational TEOG exam. As a result, teacherscannotusestudent-centeredapproach in their teaching. Also, thesocialscienceteachingmaterialsare not available in most of theschools. Thiscausestheteaching in negativeway. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Ders programları | en_US |
dc.subject | Curriculum | en_US |
dc.subject | Eğitim sorunları | en_US |
dc.subject | Education problems | en_US |
dc.subject | Ortaokul öğretmenleri | en_US |
dc.subject | Secondary school teachers | en_US |
dc.subject | Ortaokullar | en_US |
dc.subject | Secondary schools | en_US |
dc.subject | Sosyal bilgiler | en_US |
dc.subject | Social studies | en_US |
dc.subject | Sosyal bilgiler dersi | en_US |
dc.subject | Social studies course | en_US |
dc.subject | Sosyal bilgiler öğretimi | en_US |
dc.subject | Social studies teaching | en_US |
dc.subject | Çorum | en_US |
dc.subject | Çorum | en_US |
dc.subject | Öğretmenler | en_US |
dc.subject | Teachers Onaylandı | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilgiler Öğretmenleri | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilgiler Müfredatı | en_US |
dc.subject | Sorunlar | en_US |
dc.subject | SocialScienceTeachers | en_US |
dc.subject | SocialScienceCurriculum | en_US |
dc.subject | Problems. | en_US |
dc.title | Ortaokullarda görevli sosyal bilgiler öğretmenlerinin Sosyal bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunlar (Çorum ili örneği) | en_US |
dc.title.alternative | The problems which social studies teachers serving in secondary schools faced, during the social studies education (The examples of Çorum) | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 89 | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 454780 | en_US |
dc.institutionauthor | Karaca, Selami | |