Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇoban, Asım
dc.contributor.authorŞahin, Esengül
dc.date.accessioned2022-03-09T14:55:53Z
dc.date.available2022-03-09T14:55:53Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=4J_FzTwlrMCH4qBROpXPH0idk_AvaSTN8RiJr_Vscm0eGIzKeyLyQ4QSRgg3Mskf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1709
dc.description.abstractÇalışmada, 2018 yılında yürürlüğe konulan Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programı, 2006 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı ile birlikte analiz edilerek değerlendirilmiş ve önerilerde bulunulmuştur. Araştırmanın ilk aşamasında 2018 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programı 2006 Programı ile karşılaştırılmıştır. İkinci safhada beş farklı üniversitenin Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı'nda görev yapmakta olan 15 akademisyen ile 2018 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programı hakkında görüşmeler yapılmıştır. Akademisyenlerin farklı unvan ve çalışma alanlarından olmasına dikkat edilerek amaçsal örneklem belirleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik kullanılmıştır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim yöntemi kullanılmıştır. Yapılan mülakatlardan elde edilen veriler temalara ayrılmış ortaya çıkan sonuçlar yorumlanmıştır. Elde edilen bulgular doküman analizi sonuçları ile desteklenmiştir. Programın yenilenmesi sürecinde yeteri kadar akademisyen görüşü alınmadığı ve bilgilendirilmelerin program netleştikten sonra yapıldığı akademisyenlerin çoğunluğunca belirtilmiştir. 2018 programını aktarma konusunda akademisyenler kendini yeterli görmüştür. Diğer taraftan alan bilgisi derslerine ilişkin yapılan düzenlemeler, ders saatleri ve uygulama sürelerinin azalması ise olumsuz karşılanmıştır. Programda eğitim vurgusunun yapılması ve meslek bilgisi derslerinin düzenlemeleri akademisyenler tarafından olumlu karşılanmıştır. Bu noktada uzmanlık alanı eğitim olan ve pür alan olan akademisyenler arasındaki görüş ayrılığı dikkat çekmiştir. Seçmeli derslerde yapılan düzenleme üniversiteler arası birlik oluşturması sebebi ile olumlu karşılanırken, üniversiteler arası fiziki farklılıklar sebebi ile de olumsuz karşılanmıştır. Öğretmenlik uygulaması dersinin dönem ve saat artışı olumlu bulunmuş yalnız dördüncü sınıfa bırakılmaması diğer sınıf düzeylerinde yer alasının uygun olacağı özellikle vurgulanmıştır.en_US
dc.description.abstractIn the study, the Social Studies Education Undergraduate Program, which was put into force in 2018, was analyzed and evaluated together with the 2006 Social Studies Education Program and suggestions were made. In the first stage of the research, 2018 Social Studies Education Undergraduate Program was compared with 2006 Program. Afterwards, discussions were held with 15 academicians working in the Social Studies Education Department of five different universities about the 2018 Social Studies Teaching Program. Maximum diversity of objective sampling methods wasused, takingin to consideration the different titles and fields of study of academics. The case science method, one of the qualitative research patterns, was used in the study. The data obtained from the interviews were separated into themes and the results were interpreted. The findings were supported by document analysis results. It was stated by the majority of academicians that the academicians were not received enough views during the process of the renewal of the program and that the information was given after the program became clear. At the point of transferring the 2018 program, academics considered themselves sufficient. On the other hand, the arrangements made for the field knowledge courses, the reduction of the course hours and application times were considered negative. The training emphasis on the program and the arrangement of vocational courses were welcomed by the academics. At this point, the difference of opinion among academicians, whose specialty is education and who are specialists in their field has attracted attention. While the regulation made in elective courses was welcomed due to unity among universities, it was also negatively welcomed due to physical differences between universities. It was emphasized that the increase in the time and hour of the teaching practice lesson was not only left to the fourth grade but also at other grade levels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectProgram değerlendirmeen_US
dc.subjectProgram evaluationen_US
dc.subjectSosyal bilgiler eğitimien_US
dc.subjectSocial studies educationen_US
dc.subjectSosyal bilgiler öğretimien_US
dc.subjectSocial studies teachingen_US
dc.subjectÖğretim programlarıen_US
dc.subjectTeaching curriculumsen_US
dc.subjectÖğretmen yetiştirmeen_US
dc.subjectTeacher trainingen_US
dc.subjectÖğretmenliken_US
dc.subjectTeachingen_US
dc.subjectÜniversiteleren_US
dc.subjectUniversities Onaylandıen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectSosyal Bilgiler Öğretmenien_US
dc.subjectSosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programıen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectSocial Studiesen_US
dc.subjectSocial Studies Teacheren_US
dc.subjectSocial Studies Teaching Undergraduate Programıen_US
dc.title2006 ve 2018 sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programlarının analizi ve akademisyen görüşlerien_US
dc.title.alternative2006 and 2018 analysis of social studies teaching degree programs and academic viewsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage168en_US
dc.identifier.yoktezid613205en_US
dc.institutionauthorŞahin, Esengül


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster