Konu "Sosyal Bilimler Tarihi" için TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 24, listelenen: 1-20
-
11. Sınıf öğrencilerinin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersine ilişkin yanılgıları
(2012)Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersi ilköğretim 8. ve ortaöğretim 11. sınıflarda okutulmaktadır. Bu ders özellikle millî kimliğin oluşumu ve korunmasının gerekliliği gibi ideolojik ve siyasî yönleri ele aldığından ... -
Agro-Turizm ve Kırsal Kalkınma İlişkisi: Muğla Yöresindeki Agro-Turizm Alanlarında Bir Araştırma
(2014)Kırsal hayata yönelik olarak artan ilgi ve hassasiyet tarım ve turizm sektörleri arasındaki ilişkiyi geliştirerek agro-turizm (tarım turizmi) kavramını ortaya çıkarmıştır. Agro-turizm tarımsal kaynakların (çekiciliklerin) ... -
AMASYA İDADİ MEKTEBİ
(2017)Osmanlı Devleti'nin geleneksel eğitim sistemi, Padişah II. Mahmut döneminden itibaren değişmeye başlamış, Tanzimat ve meşrutiyet dönemlerinde ivme kazanmıştır. Rüştiyelerin sayılarının artması, İstanbul'da bazı meslek ... -
Atatürk'ün Türk Tarih Tezi ve Türk milletine yüklediği sorumluluk
(2011)Tarih ilminin toplum hayatındaki önemini söylevleriyle ortaya koyan Atatürk, milli mücadelenin sonuçlandırılmasından sonra sıranın Türk milletini muasır medeniyet seviyesine ulaştıracak inkılâplara geldiğini düşünüyordu. ... -
Bilgisel sosyal destek bakımından ilköğretim okullarının durumu ve velilerin bu konudaki öğrenme gereksinmeleri (Manavgat ilçesi örneği)*
(2014)Bu araştırma, Antalya ili Manavgat ilçesinde bilgisel sosyal destek bakımından kamu ilköğretim okullarının durumunu ve velilerin bu konudaki öğrenme gereksinmelerini saptamayı amaçlamaktadır. Tarama modelinde olan bu ... -
Bir eğitim süreci olarak görsel okuryazarlık
(2009)Kitle iletişim araçlarının aralıksız iletiler yaydığı ve görsel kültürün giderek yükseldiği enformasyon çağında, bireyin çoklu okur yazarlıklarının yanısıra görsel okur yazarlığı da zorunlu hale gelmiştir. Sayısız bildirişim ... -
Çanakkale cephesi zaferi ve sonuçları
(2014)Çanakkale savaşlarının meydana geldiği cephe, Osmanlı Devleti’nin I. Dünya Savaşı’nda dokuz ay süreyle mücadele ettiği ve en kanlı mücadelelerin olduğu yerdir. Cephede pek çok süngü hücumunun yaşandığı düşünüldüğünde ... -
Çanakkale destanı, İstiklal Marşı ve Mehmet Akif Ersoy
(2012)Osmanlı Devletinin I. Dünya Savaşı’nda itilaf devletlerine karşı kahramanca mücadele ettiği cephe Çanakkale cephesidir. Buradaki ruh ve heyecanı terennüm eden şiirde milli şairimiz Mehmet Akif Ersoy’un “Çanakkale Şehitleri” ... -
The Econometric Analysis of Student Expenditures: A Case Study of Amasya Univesity
(2017)In this study, the consumption expenditures of the students, one of the important income sources of regional economies, were revealed, and it was investigated that whether these expenditures are in relation with sociodemographic ... -
FÎ ZİLÂLİ’L-KUR’ÂN’DA RİVÂYET KÜLTÜRÜ -İstatistiksel Kaynak ve Sıhhat Analizi
(2017)Seyyid Kutub tarafından kaleme alınan “Fî zilâli’l-Kur’ân”, ictimâî tefsir ekolünün bakış açısıyla yazılmış bir tefsirdir. Bu eser, Kur’ân’ın gölgesinde toplumun ıslahını, huzur ve mutluluğunu temin etmek amacıyla yazılmıştır. ... -
İdeal hükümdar tasviri olarak dirse Han Oğlu boğaç han hikâyesi
(2014)Dede Korkut Hikâyeleri, Türk kültürünün en kıymetli hazinelerinden biridir. Geniş bir kazı alanını anımsatan bu eser üzerine yapılacak bilimsel çalışmaların kültür ve medeniyetimiz adına değerli bulgulara ulaşması kuvvetle ... -
İLKOKULLARDAKİ OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER DERSİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
(2015)Bu çalışmanın amacı, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında uygulanmaya başlanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler (OFE) dersindeki uygulamaları, yaşanan problemleri ve problemlerin çözümüne ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerini ... -
İlköğretim 3.Sınıf Türkçe Ders Kitapları ve Öğretmen Kılavuz Kitabının Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Uygunluk Düzeyi
(2017)Ders kitaplarının önemi, gelişen ve değişen teknolojik imkânlarla orantılı olarak artmaktadır. Bilimsellik ve benimsemiş olduğu temel yaklaşımı yansıtması açısından ders kitaplarının incelenmesi bir zorunluluk teşkil ... -
Lale Devri çeşmelerinin karakteristik özellikleri
(2014)Sultan III. Ahmed’in son on iki yıllık saltanatını ve Nevşehirli Damad İbrahim Paşa’nın da sadrazamlık yıllarını kapsayan Lale Devri, 1718-1730 yılları arasında yaşanmış kısa bir döne mdir. Su mimarisinin revaçta olduğu ... -
Lozan barışına giden yolun başlangıcı: Amasya tamimi
(2014)Türk İstiklal mücadelesinin en önemeli tarihi olayı; Amasya Tamiminin yayınlanmasıdır. Tamimle, Türk milletine egemenliği ve bağımsızlığı yolunda çağırıda bulunulup, kendi kaderini kendisinin tayin etmesi istenmiş ve milli ... -
MİR HAMZA NİGÂRÎ VE SÜFYÂNÎLER
(2016)Azerbaycan doğumlu olan ve Amasya'da İsmail Şirvanî adlı yine Azerbaycan göçmeni bir Nakşî-Halidî şeyhinin yanında yeti- şen Mir Hamza Nigârî, Türk edebiyatına hediye ettiği biri Farsça biri Türkçe iki divan ve Nigar-nâme ... -
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ARAŞTIRMA SORGULAMAYA DÖNÜK ÖZYETERLİLİK ALGI ÖLÇEĞİ
(2016)Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin araştırma sorgulama özyeterlilik algılarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmektir. Çalışmanın başlangıcında Araştırma Sorgulamaya Yönelik Öz-yeterlilik Algı Ölçeği ... -
Osmanlı’da Bir ?alvet? Tekkesi: Ümm? Sin?n Dergâhı
(2015)Tekkeler, tarih boyunca sosyo-kültürel çeşitliliğin korunabilmesine katkıda bulunmuş, hoşgörü ve kardeşlik gibi evrensel bazı değerlerin yaşatılmasında önemli bir fonksiyon icra etmiş kurumlardır. Bunun yoğun bir şekilde ... -
ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
(2016)Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin mesleki öz yeterlik inançlarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Hakkâri ili Yüksekova ilçe merkezinde görev yapan n=362 ... -
Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin özel eğitim dersi sürecindeki kazanımlarının belirlenmesi
(2016)Bu araştırmada Amasya Üniversitesi'nde öğrenim gören psikolojik danışman ve rehberlik öğrencilerinin, öğretim programlarında yer alan özel eğitim ders programını tamamladıktan sonra öğrencilerde hangi kazanımların ...