Bir eğitim süreci olarak görsel okuryazarlık
Özet
Kitle iletişim araçlarının aralıksız iletiler yaydığı ve görsel kültürün giderek yükseldiği enformasyon çağında, bireyin çoklu okur yazarlıklarının yanısıra görsel okur yazarlığı da zorunlu hale gelmiştir. Sayısız bildirişim ögeleriyle karşılaşan birey, hem günlük yaşamında hem de eğitim sürecinde algıladığı imge ve görselleri, doğru anlamlandırıp, değerlendirmek durumundadır. Kuşkusuz, imgelerin süratle akıp geçtiği görsel dünya içinde etkili iletişim kurabilmek, farklı görselleri tanımlayabilmek, yorumlayabilmek için görsel okuryazarlık becerilerine sahip olmak gerekmektedir. Günümüzde düşünme, öğrenme ve imgeler yoluyla kendini ifade edebilme ancak görsel okuryazarlık becerileriyle mümkün olacaktır. Eğitim sürecinde görsel okuryazarlık; bireyin görsel mesaj oluşturma ve yorumlama yeteneklerini zenginleştiren, aynı zamanda öğrencilerin görsel imgeleri kullanarak okuma ve yazma becerilerinin gelişimini sağlayan yeni eğitim programlarıyla mümkün olacaktır. In the information period where means of mass communication conveys masages continously and where the visual culture is gettig wider day by day, the visual literacy as well as multi-literacy of an individual has become compulsory. An individual who faces with numerous elements of communication transfers has to evaluate and give meanings to perceived visual imageries during both in his daily life and education process. It is doubless for an individual to discribe and interpret the different visuals to construct effective communication in the visual world. In today’s world, expressing one’s self with thinking, learning and imageies is only possible with the skills of visual literacy. The field of visual literacy is credited with the development of educational programs that enhance students’ abilities to interpret and create visual massages, as well as improvement of reading and writing skills through the use of visual imagery.
Kaynak
Türkiye Sosyal Araştırmalar DergisiCilt
0Sayı
3Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBek16WTJOZz09https://hdl.handle.net/20.500.12450/76