• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bir eğitim süreci olarak görsel okuryazarlık

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2009

Yazar

Gülbin Zeren
Rumiye Arslan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Kitle iletişim araçlarının aralıksız iletiler yaydığı ve görsel kültürün giderek yükseldiği enformasyon çağında, bireyin çoklu okur yazarlıklarının yanısıra görsel okur yazarlığı da zorunlu hale gelmiştir. Sayısız bildirişim ögeleriyle karşılaşan birey, hem günlük yaşamında hem de eğitim sürecinde algıladığı imge ve görselleri, doğru anlamlandırıp, değerlendirmek durumundadır. Kuşkusuz, imgelerin süratle akıp geçtiği görsel dünya içinde etkili iletişim kurabilmek, farklı görselleri tanımlayabilmek, yorumlayabilmek için görsel okuryazarlık becerilerine sahip olmak gerekmektedir. Günümüzde düşünme, öğrenme ve imgeler yoluyla kendini ifade edebilme ancak görsel okuryazarlık becerileriyle mümkün olacaktır. Eğitim sürecinde görsel okuryazarlık; bireyin görsel mesaj oluşturma ve yorumlama yeteneklerini zenginleştiren, aynı zamanda öğrencilerin görsel imgeleri kullanarak okuma ve yazma becerilerinin gelişimini sağlayan yeni eğitim programlarıyla mümkün olacaktır.
 
In the information period where means of mass communication conveys masages continously and where the visual culture is gettig wider day by day, the visual literacy as well as multi-literacy of an individual has become compulsory. An individual who faces with numerous elements of communication transfers has to evaluate and give meanings to perceived visual imageries during both in his daily life and education process. It is doubless for an individual to discribe and interpret the different visuals to construct effective communication in the visual world. In today’s world, expressing one’s self with thinking, learning and imageies is only possible with the skills of visual literacy. The field of visual literacy is credited with the development of educational programs that enhance students’ abilities to interpret and create visual massages, as well as improvement of reading and writing skills through the use of visual imagery.
 

Kaynak

Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi

Cilt

0

Sayı

3

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBek16WTJOZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12450/76

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: