• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

11. Sınıf öğrencilerinin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersine ilişkin yanılgıları

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2012

Yazar

Pelin Kılıç İskender
Emine Şam Altunay

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersi ilköğretim 8. ve ortaöğretim 11. sınıflarda okutulmaktadır. Bu ders özellikle millî kimliğin oluşumu ve korunmasının gerekliliği gibi ideolojik ve siyasî yönleri ele aldığından içerik olarak diğer tarih derslerinden farklıdır. Dolayısıyla bu dersin öğrencilere öğretilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma, 11. sınıf öğrencilerinin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersinde yer alan bazı konuların kavranmasında düşmüş oldukları yanılgıları ve eksiklikleri tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersinde işlenen konuları içeren on sorudan oluşan açık uçlu bir ölçek hazırlanmıştır. Bu ölçek, Samsun il merkezindeki liselerden seçilen on üç ve Amasya il merkezindeki liselerden seçilen on bir olmak üzere toplam yirmi dört lisenin 11. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda, öğrencilerin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersinde işlenen bazı konuları yanlış ya da eksik kavradıkları belirlenmiştir.
 
Atatürk Principles and Revolution History course is taught at primary school’s 8th and secondary school’s 11th classes. Since this course especially treats the ideological and political aspects such as the formation of national identity and the necessity of protecting, it is different from other history courses as content. Therefore, it is of great importance to teach the course to the students. This study has been carried out to determine the misconception of course-related concepts in Atatürk Principles and Revolution History Class for 11th class students. For this purpose, an open-ended achievement test consisting of ten questions about Atatürk Principles and Revolution History lesson concepts was prepared. This achievement test was applied to 11th class student of twenty-four high schools in the provinces of Samsun and Amasya. As a result of the analysis of the obtained data, students’ misconceptions about Atatürk Principles and Revolution History have been identified.
 

Kaynak

Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Cilt

22

Sayı

2

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNME1Ua3dNQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12450/186

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: