Yazar "Sontay, Gökhan" için listeleme
-
5. Sınıf Fen Bilimleri Dersi “Yer Kabuğunun Gizemi” Ünitesine Yönelik Başarı Testi Geliştirme
Sontay, Gökhan; Karamustafaoğlu, Sevilay (Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, 2017)Ölçme ve değerlendirmede, öğretim programı kazanımları ile başarı testi maddeleri arasında uyum olması gerektiği belirtilmektedir. Buna göre bu çalışmanın amacı, Fen Bilimleri dersi kapsamında 5. Sınıf “Yer Kabuğunun Gizemi” ... -
ALGODOO İLE YOĞUNLUK KONUSUNUN ÖĞRETİMİ HAKKINDA ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
Sontay, Gökhan; Karamustafaoğlu, Orhan (2024)Öğrencilerin öğretim süreçlerinde teknolojiden faydalanması ve onların bu teknolojiler hakkındaki duygu ve düşüncelerinin ortaya çıkarılması önemlidir. Son yıllarda eğitim süreçlerinde bir teknoloji materyali olarak ... -
Developing Achievement Test for Science Course “Sun, Earth and Moon” Unit
Sontay, Gökhan; Karamustafaoğlu, Orhan (Gazi Üniversitesi, 2020)The aim of this research is to develop a validity and reliability achievement test about Sun, Earth and Moon unit for fifth grade students in science course. This research was conducted in accordance with the survey model ... -
Elektrik Yükleri ve Elektriklenme Konusu ile İlgili Uçan Naylon Deneyi Hakkında Öğretmen Görüşleri
Karamustafaoğlu, Orhan; Sontay, Gökhan; Tereci, Hidayet (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 8. Sınıf fen bilimleri öğretim programında yer alan “elektrik yükleri ve elektriklenme” konusunun öğretimine ilişkin “araştırma sorgulama” yaklaşımına yönelik basit araç gereçlerle uygulanabilir ... -
Etkinlik Temelli Öğrenme Üzerine Yayınlanan Ulusal Araştırmaların İncelenmesi
Sontay, Gökhan; Karamustafaoğlu, Orhan (Aksaray Üniversitesi, 2022)Etkinlik temelli öğrenme, öğrencilerin yeni bir bilgiyle karşılaştığında, o bilgiyi tanımak ve yorumlamak için önceki bilgilerinden ve öğrenme kurallarından yararlanarak onu yeniden anlamlandırmaktır. Son yıllarda etkinlik ... -
The Examination of Secondary School Students' Entrepreneurship Skills in Terms of Some Variables
Sontay, Gökhan; Karamustafaoğlu, Orhan (Aydın KARAPINAR, 2023)In recent years, it has become increasingly important for students to possess entrepreneurial skills. Early development of entrepreneurial characteristics in students may enhance their potential for success across various ... -
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenlerle İncelenmesi
Karamustafaoğlu, Orhan; Tutar, Miyase; Sontay, Gökhan (Tamer KUTLUCA, 2017)Araştırmada fen bilimleri öğretmen adaylarının Felder Silverman öğrenme stillerine göre öğrenme stillerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler yönüyle incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel tarama modeli kapsamında ... -
'Güneş, Dünya ve Ay' ünitesinin öğretiminde 6-Sigma yönteminin farklı değişkenler üzerine etkililiği
Sontay, Gökhan (Amasya Üniversitesi, 2020)Öğrenciler fen bilimlerinde soyut ve anlaşılması zor olan bazı konu ve kavramları öğrenmede güçlük çekmektedirler. Etkili bir fen öğretiminin gerçekleştirilmesi için karşılaşılan güçlüklerin ortadan kaldırılması gerekir. ... -
Harmanlanmış Öğrenme Modeli Üzerine Yayınlanan Ulusal Araştırmaların İncelenmesi
Sontay, Gökhan; Karamustafaoğlu, Orhan (Öznur ATAŞ AKDEMİR, 2022)Harmanlanmış öğrenme, yüz-yüze öğrenmenin yanında teknolojiyi de öğretime katarak öğretmen rehberliğinde daha verimli öğrenme ortamları oluşturmak için başvurulan bir yöntemdir. Son yıllarda teknolojinin hayatımızda daha ... -
The Investigation of Teacher Opinions towards the 6-Sigma Method practice on the Unit 'Phases and Motions of the Moon'
Sontay, Gökhan; Karamustafaoğlu, Orhan (İdeal Kent Yayınları, 2019)The aim of this research is to get the opinions of the teachers on teaching practice the unit "Phases and Motions of the Moon" through the 6-Sigma method at the 5th grade. This study was carried out using phenemology method ... -
Manyetizma Konusunda Tahmin-Gözlem-Açıklama Stratejisine Dayalı Alternatif Bir Deney Etkinliği ve Fizik Öğretmenlerinin Görüşleri
Tereci, Hidayet; Karamustafaoğlu, Orhan; Sontay, Gökhan (Aydın KARAPINAR, 2018)Bu çalışmanın amacı, fizik dersi öğretim programında yer alan 11. sınıflara ait manyetizma konusunda TGA (Tahmin et-Gözle-Açıkla) stratejisine dayalı bir deney etkinliği geliştirilerek fizik öğretmenlerin kullanımına sunmak ... -
Opinions of Secondary School Students Attending 4006-TUBİTAK Science Fair About Science Fair
Sontay, Gökhan; Anar, Fatih; Karamustafaoğlu, Orhan (Tamer KUTLUCA, 2019)One of the scientific applications in which scientific process skills take place by using technological tools is the science fairs organized in schools. The most important of these is the 4006-TUBİTAK Science Fairs that ... -
Öğretimde Yapay Zekâ Uygulamaları Hakkında Sınıf Öğretmenleri Ne Düşünüyor?
Sontay, Gökhan; Kazancı, Yavuz; Karamustafaoğlu, Orhan (İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü, 2024)Yapay zekâ, günümüz eğitim sisteminde öğretim yöntemlerini yeniden şekillendiren, pedagojik süreçlere yenilikçi çözümler sunan ve bireyselleştirilmiş öğrenme fırsatları yaratan bir teknoloji olarak hızla önem kazanmaktadır. ... -
‘SIVI BASINCI’ KONUSUNDA BASİT ARAÇ GEREÇLERLE YAPILAN BİR DENEY ETKİNLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
Sontay, Gökhan; Karamustafaoğlu, Orhan (Gazi Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın amacı, 7. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan ‘sıvı basıncı’ konusunun öğretimine ilişkin araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımına yönelik basit araç gereçlerle uygulanabilir bir ... -
Views of Classroom Teachers on the Use of Augmented Reality Applications in the Teaching Process
Sontay, Gökhan; Karamustafaoğlu, Orhan (Aydın KARAPINAR, 2023)The use of augmented reality has become increasingly important in education, and its applications are vastly used in many areas of education. Especially for individuals who need special education, augmented reality ...