• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Opinions of Secondary School Students Attending 4006-TUBİTAK Science Fair About Science Fair

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2019

Yazar

Sontay, Gökhan
Anar, Fatih
Karamustafaoğlu, Orhan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

One of the scientific applications in which scientific process skills take place by using technological tools is the science fairs organized in schools. The most important of these is the 4006-TUBİTAK Science Fairs that support schools. Thanks to them, science fairs can be realized through a support given to the schools. The aim of this study is to examine the opinions of the students who participated in the Scientific Fairs of TUBİTAK, No. 116B906, in 2015-2016 academic year. The qualitative research design was carried out using phenomenology. Participants of the study consist of 12 students who continue to the 8th grade in secondary school. A semi-structured interview form was used to get students' views. Interview data were analyzed with the NVivo 9.0 program. In the analysis of the data, descriptive analysis method was applied. The findings of the study were collected under the categories of "General Opinion about the Fair", "Preparatory Fair", "Achieved Skills", "Effect on Science Course" and "Effect on Daily Living". According to the results, students have expressed that they have gained positive attitudes and skills during the project preparation and presentation processes. It is believed that schools, science education specialists and science teachers who prepare students for science fairs will benefit from this study.
 
Teknolojik aletler kullanarak bilimsel süreç becerilerin yer aldığı bilimsel uygulamalardan birisi de okullarda düzenlenen bilim fuarlarıdır. Bunların en önemlisi de okullara destek veren 4006-TÜBİTAK Bilim Fuarlarıdır. Bu fuarlar sayesinde okullara gerekli destekler sağlanarak bilim fuarları yapılabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, 2015-2016 eğitim öğretim yılında 116B906 numaralı 4006-TÜBİTAK Bilim Fuarları’na katılmış öğrencilerin bilim fuarı hakkındaki görüşlerini incelemektir. Araştırmanın nitel araştırma desenlerinden olgu bilim kullanılarak yürütülmüştür. Çalışmanın katılımcılarını ortaokul 8. sınıfa devam eden 12 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin görüşlerini almak için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme verileri NVivo 9.0 programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemine başvurulmuştur. Araştırmanın bulguları, “Fuar Hakkında Genel Görüş”, “Fuara Hazırlık”, “Kazanılan Beceriler”, “Fen Dersine Etkisi” ve “Günlük Yaşama Etki” kategorileri altında toplanmıştır. Araştırma sonucuna göre,  4006-TÜBİTAK Bilim Fuarları’nın öğrencilerin proje hazırlama ve projeyi sunma süreçleri boyunca olumlu tutum ve beceriler kazandıkları öğrenciler tarafından ifade edilmiştir. Bu çalışmanın bilim fuarlarına öğrenci hazırlayan okullara, fen eğitimi uzmanlarına ve fen öğretmenlerine fayda sağlayacağı düşünülmektedir.
 

Cilt

3

Sayı

5

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5364

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: