‘SIVI BASINCI’ KONUSUNDA BASİT ARAÇ GEREÇLERLE YAPILAN BİR DENEY ETKİNLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
Özet
Bu çalışmanın amacı, 7. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan ‘sıvı basıncı’ konusunun öğretimine ilişkin araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımına yönelik basit araç gereçlerle uygulanabilir bir deney etkinliği tasarlayarak öğretmenlerin kullanımına sunmak ve bu deney etkinliği hakkında onların görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla, araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımına göre bir ders etkinlik planı hazırlanmıştır. Bu ders etkinlik planı için sıvılarda basınç konusu ile ilgili uygulanabilir bir deney tasarlanmıştır. Konu hakkındaki ilgili kazanımlar 2013 yılında yayınlanan fen bilimleri dersi öğretim programına göre 7. sınıfın ikinci ünitesi olan “Kuvvet ve Enerji/Fiziksel Olaylar” ünitesine ait “Kuvvet-Sıvı Basıncı” konusu ile ilgilidir. Bu araştırmada, nitel araştırma yaklaşımı kapsamında durum çalışması yönteminden yararlanılmıştır. Bu yöntem kapsamında 12 fen bilimleri öğretmeni ile yarı yapılandırılmış mülakatlar yürütülmüştür. Araştırmanın sonucunda, verilerin analizi neticesinde bu deney etkinliğinin gruplarla beraber ya da bireysel uygulanabileceği, sıvılarda basınç konusunda ders ile günlük yaşam arasında bağ kuracağı ve öğrencilerin araştırma sorgulama becerisi kazanmasına katkı sağlayacağı sonucuna varılmış, elde edilen sonuçlara dayalı olarak bazı önemli önerilerde bulunulmuştur. The purpose of this study is to design an experimental activity carried out with simple tools related to the 'liquid pressure’ subject in the 7th grade science course syllabus using inquiry-based learning approach, to enable the teachers to benefit from it, and to obtain their opinions about the activity. For this purpose, a class activity plan was developed based on the inquiry-based learning approach. An applicable experiment about liquid pressure was designed for this class activity. The relevant objectives for the topic were the ones related to the subject ''Force-Liquid Pressure'' in the unit of ''Force and Energy/Physical Phenomena'' within the 7th grade science class syllabus, published in 2013. A qualitative case study was used in the present study. Accordingly, semi-structured interviews were carried out with 12 science education teachers. After the analysis of the data, the results of the study showed that the given experiment activity can be offered to groups or individuals, and it can help students relate their knowledge regarding the liquid pressure to their daily life. Moreover, the results suggested that the activity can contribute to students’ inquiry skills. Based on these results, some important suggestions were made.
Cilt
5Sayı
1Koleksiyonlar
- Öksüz Yayınları [1372]