Yazar "Karamustafaoğlu, Orhan" için listeleme
-
2004-2013 yılları arasındaki fen eğitimi ile ilgili makalelerin konu ve yöntem bakımından incelenmesi
Aydoğdu, Ümüt Raşit (Amasya Üniversitesi, 2015)Bu araştırmada 2004-2013 yılları arasında Türkiye'de yayımlanan ve en az 5 yıllık arşivine ulaşılabilen dergilerde basılmış fen eğitimi alanındaki makaleleri tespit etmek ve bu çalışmalarda hangi araştırma yöntemleri ve ... -
5. sınıf vücudumuz bilmecesini çözelim ünitesinin okul dışı öğrenme ortamı destekli öğretiminin etkililiği
Bakioğlu, Büşra (Amasya Üniversitesi, 2017)Günümüzde, bireylerin okuyup anlayabilen, öğrendiği bilgiyi yaşamında kullanabilen, üretebilen, çağı yakalayabilen kişiler olarak yetiştirilmesi için eğitim-öğretimin gerçeğe en yakın ortamlarda gerçekleştirilmesi gerektiği ... -
Adaptation of the Science Experience Scale in Informal Environments into Turkish: Validity and Reliability Study
Purpose: The purpose of this study is to adapt the Science Experience Scale in Informal Environments (ScESInE), which wasdeveloped by Gafoor and Narayan (2008), to Turkish culture and to evaluate the validity and reliability ... -
Bilimsel öyküler içeren eğitsel oyunlar ile fen öğretimine yönelik öğretmen ve öğrenci görüşleri
Baş, Melike Beker (Amasya Üniversitesi, 2021)Ortaokul düzeyindeki öğrenme ortamları, bireysel benzerlik ve farklılıkların ön plânda olduğu somuttan soyut işlem dönemine geçiş aşamasındaki öğrencilerden oluşmaktadır. Soyut düşünme becerisini henüz kazanamamış öğrenciler ... -
Bilimsel Öyküler İçeren Eğitsel Oyunlar ile Fen Öğretimine Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri
Fen bilimlerinde soyut düşünme becerisi gerektiren konu ve kavramların anlaşılmasına yönelik alternatif öğretim ortamları hazırlamak öğretmenler için kaçınılmazdır. Bu çalışmada 6. sınıf kuvvet ve hareket ünitesi kazanımlarına ... -
Bir fen bilimleri öğretmen adayının elektrik konusundaki pedagojik alan bilgisinin didaktiksel dönüşüm kuramına göre incelenmesi
Bardak, Şeyma (Amasya Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın temel amacı, bir fen bilimleri öğretmen adayının pedagojik alan bilgisini didaktiksel dönüşüm kuramı çerçevesinde belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, nitel araştırma desenlerinden tekli durum çalışması ... -
Eğitim araştırmalarında çevrim içi konulu makaleler: Bibliyometrik inceleme
Kılıç, Muhammed Furkan (Amasya Üniversitesi, 2021)Çevrim içi eğitim, son yıllarda teknolojik araç ve gereçlerin eğitim materyali olarak kullanımının artması ile son derece önemli bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu sebepten ötürü bu çalışmanın amacı, özellikle ... -
Eğitsel oyunlarla hazırlanmış ortaokul 7. sınıf "Yaşamımızdaki elektrik" ünitesinin öğretiminin öğrenci başarısına etkisi
Alan, Sevgi (Amasya Üniversitesi, 2016)Bu araştırmada, ortaokul 7. sınıflarda Fen ve Teknoloji dersi 'Yaşamımızdaki Elektrik' ünitesinde uygulanan, Eğitsel Oyunlarla desteklenmiş 5E yönteminin yapılandırmacı öğrenme yaklaşımıyla uygulandığı deney grubu ile ... -
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Eğitsel Oyunlar Hakkında Görüşleri: “En Süratli Ses" Oyunu
Dolunay, Aslı; Karamustafaoğlu, Orhan (2021)Yapılan çalışmada fen bilimleri dersi 6. sınıf “Sesin Sürati” konusuna yönelik bir eğitsel oyun geliştirmek ve fen bilimleri öğretmenlerin “En Süratli Ses” isimli geliştirilen bu oyun hakkında görüşleri nelerdir? problemine ... -
Fen Lisesi Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
Dağ, Mehmet; Karamustafaoğlu, Orhan (2023)Bu araştırmanın amacı, fen lisesi öğrencilerinin Grasha-Riechmann öğrenme stilleri ölçeğine göre okul, sınıf seviyesi, cinsiyet ve mezun olunan ortaokul değişkenleri çerçevesinde öğrenme stillerini belirlemektir. Araştırma ... -
'Güneş, Dünya ve Ay' ünitesinin öğretiminde 6-Sigma yönteminin farklı değişkenler üzerine etkililiği
Sontay, Gökhan (Amasya Üniversitesi, 2020)Öğrenciler fen bilimlerinde soyut ve anlaşılması zor olan bazı konu ve kavramları öğrenmede güçlük çekmektedirler. Etkili bir fen öğretiminin gerçekleştirilmesi için karşılaşılan güçlüklerin ortadan kaldırılması gerekir. ... -
‘‘Işığın ve sesin yayılması’’ ünitesini buluş yoluyla öğrenmenin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi
Teker, Sibel; Kurt, Murat; Karamustafaoğlu, Orhan (Adıyaman Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın amacı, fen bilimleri dersi 5. Sınıf ''Işığın ve Sesin Yayılması'' ünitesinin buluş yoluyla öğretiminin öğrencilerin derse ilişkin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Bu amaç ... -
Konya Bilim Merkezine Yapılan Bir Sanal Gezintinin Bilimsel Etkisi Hakkında Öğretmen Görüşleri
Karamustafaoğlu, Orhan; Yolcu, Hüseyin (2021)Müzeler, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, bilim merkezleri gibi geleneksel okul dışı öğrenme ortamlarının yanı sıra internet tabanlı sanal gezinti sayfaları da birer okul dışı öğrenme ortamıdır. Bu çalışmada Konya ... -
Kuantum öğrenme modeline dayalı fen eğitiminin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve bilimsel süreç becerilerine etkisi
Erkoç, Satı Seray (Amasya Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 5. sınıf "Maddenin Değişimi" ünitesine yönelik Kuantum Öğrenme Modeli kapsamında öğretmen rehber materyali geliştirmek ve öğretim sürecinde öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine ve akademik ... -
Mıknatıs Konusunun Öğretimine Yönelik Geliştirilen Eğitsel Bir Oyun Hakkında Öğretmen Görüşleri
Dünyası oyundan ibaret olan çocuklar için, oyundan uzak bir eğitim düşünülmemelidir. Bu nedenle eğitsel oyunlar etkili bir eğitim için temel araçtır. Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin eğitsel oyunlara ve ilkokul 4. sınıf ... -
Öğrenme stillerinin ve eleştirel düşünme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Fen bilgisi öğretmen adayları
Topuz, Fatmagül (Amasya Üniversitesi, 2014)Bu çalışmada gelişimci araştırma yaklaşımı kapsamında enlemesine araştırma yöntemi kullanılarak Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören fen bilgisi öğretmen adaylarının sahip oldukları öğrenme stilleri ile ... -
Sokratik Sorgulama Yöntemine Dayalı Geliştirilen Fen Etkinliklerinin Uygulanabilirliğine Yönelik Öğretmen Görüşleri
Karamustafaoğlu, Orhan; Aktaş, İdris (2021)Bu çalışmanın amacı sokratik sorgulama yöntemine dayalı geliştirilen 5, 6, 7 ve 8. sınıf fen etkinliklerinin uygulanabilirliğine yönelik öğretmen görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışma deneyimli fen bilimleri öğretmenlerinin ... -
Yüksek lisans öğrenimi gören fen bilimleri öğretmenlerinin düşünce deneylerine ilişkin düşünme süreçlerinin analizi
Uyar, Fatma Kübra (Amasya Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın temel amacı, fen eğitimi alanında yüksek lisans öğrenimi gören fen bilimleri öğretmenlerinin düşünce deneylerine ilişkin düşünme süreçlerini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda, nitel araştırma desenlerinden ...