• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bilim Uygulamaları Dersinin Yürütülmesine Yönelik Öğretmen Görüşleri

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2019

Yazar

Karamustafaoğlu, Orhan
Özduran, Necla
Erden, Hale

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmada ortaokulda Bilim Uygulamaları dersini yürüten fen bilgisi öğretmenlerinin ilgili derse yönelik ders içeriği ve nasıl gerçekleştirildiğine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca uygun olarak, çalışma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kapsamında gerçekleştirlmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Amasya ili merkezindeki dört farklı ortaokulda 2017-2018 eğitim-öğretim bahar yarıyılında bilim uygulamaları dersine giren 6 fen bilgisi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin seçiminde 5, 6, 7 ve 8. sınıflarda bilim uygulamaları dersine girmeleri temel ölçüt olarak belirlenmiştir. Araştırma verileri öğretmenlerle görüşme sürecinde kullanılan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile alınmıştır. Verileri toplama süreci içerisinde ise çalışma grubunu oluşturan öğretmenlerle yüz yüze görüşülmüştür. Araştırma sonucu elde edilen ham veriler betimleyici bakış açısına göre NVıvo programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bu çalışmadan elde edilen bulgulara dayalı olarak, bilim uygulamaları dersinin öğretmenler tarafından yeni karşılaşılan bir durum olduğu ve bu dersin yeterince anlaşılamadığı gerek yardımcı bir kaynağın olmaması gerekse öğretmenlerin sınıfların kalabalık olduğunu gerekçe göstererek farklı etkinliklere yer vermedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonunda ilgililere, bilim uygulamaları dersinin hedefleri ve ders kapsamında uygulanması beklenen etkinliklerin açıklanması, dersin öğretimine yönelik hizmet içi eğitim ya da kurlar verilmesi, derse ilişkin malzeme yetersizliğinin giderilmesi vb. gibi gerekli öneriler sunulmuştur.

Cilt

5

Sayı

3

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5482

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: