6. sınıf 'Vücudumuzdaki Sistemler ve Sağlığı' ünitesine yönelik react stratejisine göre geliştirilen öğretim etkinliklerinin akademik başarı ve yaşam becerilerine etkisi
Özet
Bu araştırmada, 6. Sınıf fen bilimleri öğretim programında yer alan "Vücudumuzdaki Sistemler ve Sağlığı" ünitesine yönelik REACT stratejisine göre geliştirilen etkinliklerin öğrencilerin akademik başarılarına, fen kavramlarını günlük hayata uyarlama düzeylerine ve öğrenme ve yenilenme becerilerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma sürecinde REACT stratejisine uygun olarak geliştirilen etkinlikler 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında Amasya ilinde yer alan bir ortaokulda deney grubuna uygulanarak yürütülmüştür. Araştırma, açıklayıcı karma araştırma yöntemine uygun olarak yürütülmüştür. Araştırmanın nicel aşamasında veri toplama araçları olarak ilgili üniteye yönelik araştırmacılar tarafından geliştirilen "Vücudumuzdaki Sistemler ve Sağlığı Başarı Testi", "Günlük Hayata Uyarlama Testi" ve Boyacı ve Atalay (2016) tarafından geliştirilen "21. Y.Y Öğrenme ve Yenilenme Ölçeği" kullanılmıştır. Veri toplama araçları deney ve kontrol gruplarına ön test- son test ve kalıcılık testi olarak uygulanmış ve elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen nicel verileri açıklamak amacıyla, öğrencilerin başarı testi ve günlük hayata uyarlama testine verdikleri cevaplar detaylı olarak incelenerek belirlenen nitel problemlere yönelik öğretmen ve öğrencilerle birlikte yarı yapılandırılmış mülakatlar yapılmıştır. Mülakatlardan elde edilen veriler betimsel analiz yöntemine uygun olarak analiz edilmiştir. REACT stratejisine yönelik geliştirilen etkinlikler öğrencilerin akademik olarak başarılı olmalarına ve fen kavramlarını günlük hayata uyarlama düzeylerinin gelişimine anlamlı bir katkı sağlamıştır. Uygulanan etkinlikler öğrencilerin 21. Yy. yaşam becerilerine anlamlı olarak etki etmemiş olsa da öğrencilerin iletişim becerilerinin gelişimine olumlu bir etkisi olmuştur. REACT stratejisine yönelik geliştirilen etkinlikler öğrencilerin akademik başarılarının kalıcı olmasını sağlamıştır. Geliştirilen etkinlikler öğrencilerin fen kavramlarının günlük hayata uyarlama düzeylerine olumlu yönde katkıda bulunmuş ancak kalıcı olmasına anlamlı düzeyde katkı sağlamamıştır. Bu yüzden ders sürecinde yer alan fen kavramlarına yönelik verilen günlük hayatta karşılaşılan durumların ile ilgili öğrencilerle birlikte yapılan tartışmalara daha fazla zaman ayrılması önerilmektedir. The purpose of this study was to evaluate how the REACT-based activities for the sixth-grade science curriculum's " Systems in Our Body and Health" unit affected students' academic performance, their ability to apply science to everyday life, and their life skills. Throughout the 2018–2019 academic year, the activities created in accordance with the REACT approach during the research process were implemented by the experimental group in a secondary school in Amasya. The descriptive mixed research methodology was used to conduct the study. The "Systems in Our Body and Health Achievement Test" created by the researchers for the pertinent quantitative phase of the research served as data gathering tools for the qualitative phase. The "Systems in Our Body and Health Achievement Test" created by the researchers for the relevant unit, the "Adaptation to Daily Life Test," and the "21st Century Learning and Innovation Scale" created by Boyacı and Atalay (2016) were used as data collection instruments in the quantitative phase of the research. Pre-test, post-test, and retention tests were used as data collection techniques on the experimental and control groups, and the resulting data were then analyzed using the proper program. The answers supplied by the students to the accomplishment test and the daily life test were studied in detail to explain the quantitative data gathered in the research, and semi-structured interviews with the teachers and students were done for the highlighted qualitative issues. The descriptive analysis method was used to examine the information from the interviews. Students' academic progress and the degree to which they could apply science principles to everyday life were both greatly aided by the REACT strategy activities that were created. 21st century activities for students although it had little impact on students' life skills, it was effective in helping them improve their communication skills. Although the REACT strategy's activities guaranteed students' long-term academic achievement, they had little impact on how much science concepts were integrated into daily life. Considering the science principles covered in the course material, it is advised to spend more time having conversations with students about the problems they encounter on a daily basis.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=S2eMu1TIwY_v4mYv58xAr3Nwqy-A0kWQ9a0CReYla-I_2BFGz9OVqnYrdFRzz6WHhttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3758
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [397]