Yazar "Bolat, Ahmet" için listeleme
-
7. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesindeki Argümantasyon Seviyelerinin Belirlenmesi
Argümantasyon, öğrencilerin ön bilgilerinden yararlanarak ortaya koydukları görüşleri destekleyennedenleri anlaşılır bir şekilde dile getirdikleri, düşüncelerinin doğruluğunu desteklemek için karşıt kanıtlarsundukları ve ... -
ALTINCI SINIF FEN BİLİMLERİ DERS KİTABININ BİLİMİN DOĞASI TEMALARINI KAPSAMA BAKIMINDAN İNCELENMESİ
Bolat, Ahmet; Uluçınar Sağır, Şafak (Burdur Mehmet Akif Ersoy University, 2020)Bu araştırmada altıncı sınıf fen bilimleri ders kitabının bilimin doğası temalarını kapsama bakımından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, doküman analizi yöntemiyle yapılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2018-2019 ... -
The Effect of Question Preparation Training Program that Measures Higher Order Thinking Skills on the Self-Efficiency of Science Teachers
Bolat, Ahmet; Karamustafaoğlu, Sevilay (Tamer KUTLUCA, 2023)In this study, the aim was to examine the effect of the question preparation training program that measures higher order thinking skills on the self-efficacy of science teachers. The research is in a pre-experimental design ... -
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Üst Düzey Öğrenme Düzeyini Ölçen Soru Geliştirme Öz-Yeterlik Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik
Çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin üst düzey öğrenme düzeyini ölçen sorugeliştirme öz-yeterlik ölçeği geliştirmektir. Araştırmanın evreni Türkiye’deki Millî EğitimBakanlığı bünyesindeki ortaokullarda görevli ... -
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Üst Düzey Öğrenme Düzeyini Ölçen Soru Geliştirme Öz-Yeterlik Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik
Bolat, Ahmet; Korkmaz, Özgen; Karamustafaoğlu, Sevilay (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2021)Çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin üst düzey öğrenme düzeyini ölçen soru geliştirme öz-yeterlik ölçeği geliştirmektir. Araştırmanın evreni Türkiye’deki Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaokullarda görev yapan ... -
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Üst Düzey Öğrenme Düzeyini Ölçen Soru Geliştirme Öz-Yeterlikleri
Bu çalışmada fen bilimleri öğretmenlerinin üst düzey düşünme becerileri ölçen soru yazma öz-yeterliği çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Çalışma nicel kökenli tarama modelindedir. Çalışmanın örneklemini Türkiye’de ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin üst düzey öğrenmeleri ölçen soru hazırlama becerilerinin geliştirilmesi: Bir model önerisi
Bolat, Ahmet (Amasya Üniversitesi, 2023)Bu araştırmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerine yönelik geliştirilerek, uygulanan eğitim programının, öğretmenlerin üst düzey düşünme becerilerini ölçen soru yazma yeterliklerine etkisini belirlemek ve bu becerilerinin ... -
‘Güneş Sistemi ve Tutulmalar’ Ünitesine Yönelik Başarı Testi Geliştirilmesi
Çiftcibaşı, Funda; Karamustafaoğlu, Sevilay; Bolat, Ahmet (Gaziantep Üniversitesi, 2023)Eğitimde ölçme ve değerlendirme ile öğrenciye kazandırılması gereken hedeflerin gerçekleşip gerçekleşmediği ortaya çıkarılmaktadır. Bu çalışmanın amacı 2018 yılında değiştirilip meydana gelen Fen Bilimleri Öğretim ... -
Investigation of the Items Prepared by Teachers Who Received Training on Item Preparation Measuring Higher-Order Thinking Skills
Bolat, Ahmet; Karamustafaoğlu, Sevilay (Ozgen Korkmaz, 2024)This study was conducted to determine how the in-service training program for science teachers affects teachers' competencies in preparing items measuring higher order learning levels. The study was conducted with the ... -
KÜTLE VE AĞIRLIK KAVRAMLARININ ÖĞRETİMİ: TAHMİN-GÖZLEM-AÇIKLAMA
Karamustafaoğlu, Sevilay; Bolat, Ahmet (2021)Bu araştırmada, yedinci sınıf kütle ve ağırlık konusunda, Tahmin-Gözlem-Açıklama (TGA) yönteminin öğrencilerin akademik başarı ve kavram öğrenmeleri üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nicel kökenliön ... -
Okul Dışı Öğrenme Ortamının 5. Sınıf ‘Canlılar Dünyası’ Ünitesinde Öğrenci Başarısına Etkisi: Biyoçeşitlilik Müzesi Örneği
Bolat, Ahmet; Karamustafaoğlu, Sevilay; Karamustafaoğlu, Orhan (Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada, beşinci sınıf fen bilimleri dersinde yer alan “Canlılar Dünyası” ünitesinde, okul dışı öğrenme ortamlarından biri olan biyoçeşitlilik müzesi gezisinin öğrencilerin akademik başarısına etkisinin incelenmesi ... -
Ortaokul öğrencilerinin öğrenme düzeylerinin belirlenmesi: Dünya ve evren öğrenme alanı
Bolat, Ahmet (Amasya Üniversitesi, 2018)2005 yılında yenilenen fen bilimleri programında dört öğrenme alanı belirlenmiştir. Bu öğrenme alanlarından birisi de Dünya ve Evren öğrenme alanıdır. Dünya ve Evren öğrenme alanı ile birlikte klasik astronomi kavramlarına ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Zihin Haritalarının Belirlenmesi: “Dünya Ve Evren” Öğrenme Alanı
Bolat, Ahmet; Değirmenci, Salih (Balıkesir Üniversitesi, 2020)8. sınıf ortaokul öğrencilerinin “Dünya ve Evren” öğrenme alanında yer tüm ortaokul temel kavramlarına yönelik zihin haritalarının belirlendiği bu çalışma , nitel kökenli özel durum çalışması yöntemi kullanılarak ... -
“Vücudumuzdaki Sistemler” Ünitesi Başarı Testi Geliştirme: Geçerlik ve Güvenirlik
Bolat, Ahmet; Karamustafaoğlu, Sevilay (Aydın KARAPINAR, 2019)Öğretim programlarının revize edilmesi ya da yenilenmesiyle birlikte kazanımları ölçen ölçme ve değerlendirme araçlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Fen eğitiminde araştırmalar yapan bilim insanlarının ve fen öğretmenlerinin ...