Başlık için listeleme
Toplam kayıt 3474, listelenen: 1443-1462
-
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Gezi Düzenlemeye İlişkin Öz-Yeterlilik İnançlarının İncelenmesi
(2017)Bu araştırmanın amacı, fen öğretmenlerinin fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamlarına geziler düzenleyebilme öz-yeterlilik inançlarının cinsiyet, yaş, okul bölgesi, mesleki deneyim, eğitim durumu ve gezi düzenleme durumu ... -
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Üst Düzey Öğrenme Düzeyini Ölçen Soru Geliştirme Öz-Yeterlik Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik
(2021)Çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin üst düzey öğrenme düzeyini ölçen sorugeliştirme öz-yeterlik ölçeği geliştirmektir. Araştırmanın evreni Türkiye’deki Millî EğitimBakanlığı bünyesindeki ortaokullarda görevli ... -
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Üst Düzey Öğrenme Düzeyini Ölçen Soru Geliştirme Öz-Yeterlikleri
(2022)Bu çalışmada fen bilimleri öğretmenlerinin üst düzey düşünme becerileri ölçen soru yazma öz-yeterliği çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Çalışma nicel kökenli tarama modelindedir. Çalışmanın örneklemini Türkiye’de ... -
Fen Bilimleri Öğretmenliği Öğrencileri ve Pedagojik Formasyon Fen Grubu Öğrencilerinin Yansıtıcı Düşünme Becerilerinin Karşılaştırılması
(2016)Bu araştırmanın amacı, fen grubu formasyon öğrencileri ile fen bilimleri öğretmenliği öğrencilerinin yansıtıcı düşünme beceri düzeylerini karşılaştırarak, yansıtıcı düşünme eğiliminin nelere bağlı olduğunu incelemektir. ... -
Fen eğitiminde kuantum öğrenme modeli ve etkililiği: Güneş sistemi ve tutulmalar
(Amasya Üniversitesi, 2021)2018 Yenilenen Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programında dört adet öğrenme alanı oluşturulmuştur. Bu öğrenme alanlarından ilki Dünya ve Evren'dir. Öğretim programıyla Dünya ve Evren öğrenme alanı içerisinde öğrencilere ... -
Fen eğitiminde rehberli sorgulamaya dayalı öğrenmenin etkisi
(Amasya Üniversitesi, 2018)Araştırmanın amacı, rehberli sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının (RSDÖY) öğrencilerin akademik başarı, sorgulamaya yönelik tutum ve öz yeterlilik algı düzeyleri üzerindeki etkisini tespit etmektir. RSDÖY, öğretmenin ... -
Fen Lisesi Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
(2023)Bu araştırmanın amacı, fen lisesi öğrencilerinin Grasha-Riechmann öğrenme stilleri ölçeğine göre okul, sınıf seviyesi, cinsiyet ve mezun olunan ortaokul değişkenleri çerçevesinde öğrenme stillerini belirlemektir. Araştırma ... -
Fen ve teknoloji dersinin öğrencilerde girişimcilik becerisinin gelişimine etkisi üzerine öğretmen görüşleri
(2013)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıf fen ve teknoloji dersinin öğrencilerin girişimcilik becerileri üzerine etkisine dair fen ve teknoloji öğretmenlerin görüşlerini ortaya koymaktır. Bu çalışmada olgu bilim ... -
Fen ve Teknoloji Eğitiminde Portfolyo ile Zenginleştirilmiş Öğrenme Ortamı ve Etkileri
(2014)Bu araştırmada fen ve teknoloji eğitiminde portfolyo ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamının etkilerinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bunun için çalışma grubunun görüşleri ve araştırma sürecinde ortaya koydukları ... -
Fen ve Teknoloji Eğitiminde Temel Yönelimler
(2009)Literatür taraması yöntemi kullanılarak yürütülen bu çalışmanın amacı, ilköğretim fen ve teknoloji eğitim-öğretimine yönelik 2000 yılından günümüze kadar gerçekleştirilen araştırmaları tespit etmek ve konu alanlarına göre ... -
Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının problem çözme becerileri
(2012)Bu araştırmanın amacı, fen ve teknoloji öğretmen adaylarının problem çözme becerilerini belirlemek ve cinsiyet, öğretim türü, sınıf, okuduğu bölümü seçme nedeni, mezun olunan lise türü, anne-baba eğitim durumu gibi çeşitli ... -
The Fermi-Walker Derivative and Non-rotating Frame in Dual Space
(SPRINGER BASEL AG, 2018)In this study, we defined Fermi-Walker derivative in dual space D-3. Fermi-Walker transport, non-rotating frame and Fermi-Walker termed Darboux vector by using Fermi-Walker derivative are given in dual space D-3. Being ... -
FeTeMM eğitiminin öğrenci başarısı ve bazı değişkenler üzerindeki etkisi
(Amasya Üniversitesi, 2019)Bu araştırmada amaç, ortaokul yedinci sınıf Fen Bilimleri dersindeki "Aynalarda Yansıma" konusunun Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) yaklaşımını temel alarak hazırlanan ADDIE öğretim tasarımı ile öğretilmesinin ... -
Figurative uses of the head-denoting words bas and kafa in Turkish idioms
(JOHN BENJAMINS PUBLISHING CO, 2017)This study analyzes the metaphoric and metonymic nature of bas/kafa 'head' in Turkish idiomatic expressions from a cognitive linguistic perspective. The database for the study is composed of idioms containing the two ... -
Filioque Meselesi ve Arka Planı
(2022)Latince bir terkip olan “filioque”; ve Oğul’dan anlamına gelmekte olup Kutsal Ruh’un Baba’nın yanı sıra Oğul’dan da geldiğini ifade etmektedir. Kutsal Ruh’un menşeine dair teolojik bir meseleyi oluşturan filioque, Hıristiyan ... -
Finansal Durum ve Ticari Hayat ile İlgili Söylemlerin Cuma Hutbelerindeki Yeri
(2023)Milyonlarca kişinin aynı zaman diliminde bir araya geldiği ve dinlediği düşünüldüğünde Cuma hutbelerinin önemi daha çok ortaya çıkmaktadır. Cuma hutbesinin amacına ulaşmasında konu seçimi ve hutbede gerçekleştirilen ... -
Finansal Gelişmenin Yenilenebilir Enerji Tüketimine Etkisinin Toplamsal Olmayan Sabit Etkili Panel Kantil Yöntemiyle Analizi: CIVETS Ülkelerinden Ampirik Kanıtlar
(2023)Doğal kaynakların bilinçsizce ve aşırı tüketimi, sanayileşme, ormansızlaşma ve benzeri faktörler çevresel sürdürülebilirliğin küresel düzeyde tehdidine yol açmaktadır. Çevresel bozulma sürecinin uluslararası boyutta ... -
Finansal Performansın TOPSİS Yöntemi ile Belirlenmesi: BIST Elektrik Gaz ve Buhar Şirketlerinde Uygulanması
(2021)Bu çalışmada, Borsa İstanbul'da işlem gören elektrik gaz ve buhar şirketinin 2016-2019 dönemine ait finansal performansları çok amaçlı karar verme yöntemlerinden TOPSİS yöntemi ile incelenmiş ve elde edilen sonuçlara göre, ... -
Finite element method for optimum design selection of carport structures under multiple load cases
(UNIV MARIBOR, FAC MECHANICAL ENGINEERING, 2016)In the field of structural modelling, it is obvious that the number of applicable designs for a particular structural necessity is limitless. Along with the integration of various kinds of available structural materials ... -
Finite-difference time-domain (FDTD) method with non-homogeneous cells filled with voxels
(Academic Press Inc Elsevier Science, 2023)With the objective of reducing the overall number of FDTD cells in applications where the objects of interest are given as sets of voxels, as in bio-electromagnetism, a subcell technique is introduced to allow the FDTD ...