• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

FeTeMM eğitiminin öğrenci başarısı ve bazı değişkenler üzerindeki etkisi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (8.622Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2019

Yazar

Buyruk, Büşra

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmada amaç, ortaokul yedinci sınıf Fen Bilimleri dersindeki "Aynalarda Yansıma" konusunun Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) yaklaşımını temel alarak hazırlanan ADDIE öğretim tasarımı ile öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarıları, problem çözme becerilerine yönelik algıları ve fen öğrenmeye yönelik motivasyonları üzerine etkisini incelemektir. Araştırmada, "öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen" kullanılmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim döneminde yedinci sınıfta okumakta olan 54 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Belirlenmiş olan deney ve kontrol gruplarına çalışmadan önce ve sonra "Aynalarda Yansıma Konusu Başarı Testi", "Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği(FÖYMÖ)" ve "Problem Çözme Becerilerine Yönelik Algı Ölçeği(PÇBYAÖ)" uygulanmıştır. Konu deney grubu öğrencilerine FeTeMM eğitimi yaklaşımı temel alınarak geliştirilen öğretim tasarımı ile, kontrol grubu öğrencilerine ise yapılandırmacı yaklaşım temelinde Fen Bilimleri öğretim programına dayalı öğretim etkinlikleri ile öğretilmiştir. Yapılan analizler sonucunda deney ve kontrol grubunda başarının benzer şekilde arttığı görülmüştür. Problem çözme beceri algısı ön test ve son test puanları karşılaştırıldığında, deney grubunda bir artış meydana gelmiş, kontrol grubunda ise bir farklılık bulunmamıştır. Fen öğrenmeye yönelik motivasyon puanları her iki grubun ön test ve son test ölçümlerinde farklı bulunmamakla birlikte, deney grubunda ön test ve son test puanları arasındaki farkın kontrol grubundaki farktan daha fazla olduğu bulunmuştur.
 
The aim of this research is to examine the effect of "Reflection of Light in the Mirror" in the seventh grade science course, based on STEM approach (Science, Technology, Engineering, Math) -that was prepared by ADDIE teaching design- on the students' academic achievement, perceptions about problem solving skills and motivation for science learning. In research, "quasi-experimental design with pretest-posttest control group" was used.The research was carried out with 54 students who were in the seventh grade in the 2017-2018 academic year. Before and after the study, "Reflection Subject Success Test", "Motivation Scale for Science Learning" and "Perception Scale for Problem Solving Skills" were applied to the experimental and control groups. The subject was taught to the experimental group by using instructional design which was developed on the basis of STEM education approach, and to the control group students on the basis of constructivist approach by teaching activities based on the science curriculum. As a result of the analyzes, it was observed that the success in the experimental and control groups increased. When the pre-test and post-test scores of problem solving skills were compared, there was an increase in the experimental group and no difference was found in the control group. While the motivation scores for science learning were not different in the pre-test and post-test measurements of both groups, it was found that the difference between the pre-test and post-test scores in the experimental group was higher than the difference in the control group.
 

Bağlantı

https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Mir2lXQK1dkmQ9Ige3PZbjbNuZ0lIYGcOoKaAuUa6jmVJ1mqB-MqEqgpCMdNKQ9g
https://hdl.handle.net/20.500.12450/1881

Koleksiyonlar

  • Tez Koleksiyonu [397]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: