Konu "Eğitim" için listeleme
Toplam kayıt 101, listelenen: 81-100
-
Studies Related to Instructional Design Models in Turkey
(2014)Bu araştırmanın amacı, öğretim tasarımı modelleriyle ilgili yapılmış çalışmaları; tercih edilen öğretim tasarımı modeli, araştırma yöntemi, veri toplama aracı, veri analiz yöntemi, modellerin uygulama alanı ve modellerle ... -
The Study of Scale Developing Related To The Environmental Literacy Component on the Secondary School Level
(2015)Bu araştırmanın amacı, çevre okuryazarlığının bileşenleri ile ilgili ortaokul öğrencilerine yönelik "Çevre Okuryazarlığı Ölçeği" geliştirmektir. Bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Test ve ölçeklerin geçerlilik ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Madde Konusundaki Bazı Kavramların Anlaşılma Düzeyleri ile Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi ve Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
(2007)Öğrenciler kimya konularında sürekli olarak kavramlar ile karşılaşmaktadırlar. Kimya dersi konularının öğrencilere öğretilebilmesi için öğrencilerin o konu ile ilgili kavramları tam olarak anlamaları şarttır. Anlaşılmayan ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel Matematik Dersine İlişkin Tutumları ve Kavram Öğrenim Düzeyleri
(2007)Bu araştırma, Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında öğrenim gören öğretmen adaylarının matematik dersine karşı olan tutumlarını ve bazı temel kavramlar üzerindeki anlama seviyelerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. ... -
Sınıf öğretmenleri ile sınıf öğretmeni adaylarının kaynaştırma eğitimine yönelik tutum, endişe ve etkileşim düzeylerinin karşılaştırmalı incelemesi
(2012)Kaynaştırma, özel gereksinimli öğrencinin gerekli destek hizmetler sağlanarak, tam ya da yarı zamanlı olarak kendisi için en az kısıtlayıcı eğitim ortamı olan normal eğitim sınıflarında eğitim görmesidir. Türkiye'de ... -
Sınıf öğretmenlerinin düşünme stilleri ve kullandıkları ölçme-değerlendirme yöntemleri arasındaki ilişkinin incelenmesii
(2014)Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin düşünme stillerini, kullandıkları ölçme-değerlendirme yöntemlerini ve bu yöntemlerin düşünme stilleri ile ilişkisini incelemektir. Çalışma 2012-2013 akademik yılında Amasya?da ... -
Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersi öğretim programını uygulamaya yönelik hizmet içi eğitim ihtiyaçları
(2014)Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’nın uygulanması ile ilgili hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesidir. Araştırma verileri 2010- 2011 eğitim öğretim yılında Bolu ili ... -
Tahmin-Gözlem-Açıklama Stratejisinin Fen Laboratuarında Kullanımı: Kükürdün Molekül Kütlesi Nedir?
(2008)Laboratuar çalışmaları, fen bilgisi öğretiminde önemli bir yere sahiptir. Fen bilgisi öğretmen eğitimi programındaki laboratuar çalışmalarının temel amacı, öğ-retmen adaylarına temel laboratuar bilgi ve becerileri ... -
Tam Sayılar Konusunun Öğretiminde Yaşanan Zorluklar ve Çözüm Önerileri
(2015)Bu çalışmanın amacı, tamsayılar konusunun öğretiminde yaşanan zorluklara ilişkin ortaokul matematik öğretmenlerinin görüşlerini incelemek ve çözüm önerileri sunmaktır. Çalışma, Adıyaman il merkezindeki farklı okullarda ... -
Tanılayıcı Dallanmış Ağacın Psikometrik Özellikleri
(2014)Türkiye'de benimsenmesiyle birlikte ölçme yöntem ve araçlarında bazı değişiklikler yaşanmaktadır. Yenilenen programlarda önerilen ölçme araçlarından birisi de tanılayıcı dallanmış ağaçtır. Bu aracın psikometrik özelliklerini ... -
Teachers’ Perception of Interactive White Boards:A Case Study
(2013)Öğretmenlerin etkileşimli tahtaya yönelik algıları: Bir durum çalışması. Etkileşimli tahtalar bir bilgisayar tarafından kontrol edilen ve görüntünün bir projektör aracılığıyla yansıtıldığı yeni nesil dokunmatik tahtalardır ... -
Teknoloji destekli beyin temelli öğrenmenin öğrencilerin akademik başarıları, hatırlama düzeyleri ve üstbilişsel farkındalık düzeylerine etkisi
(2013)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 8. sınıf fen ve teknoloji dersinde uygulanan teknoloji destekli beyin temelli öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısına, hatırlama düzeyine ve üstbilişsel farkındalık düzeyine etkisini ortaya ... -
Use of Current Educational Technology in Science Education: A Scoping Review
(2018)The study aims to identify the educational technology used in elementary science and technology courses, and to determine their advantages and limitations. Based on this aim, 393 thesis and dissertations related with the ... -
Üniversite Öğrencilerinde Sosyal Onay İhtiyacının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi1
(2016)Bu araştırmada üniversite öğrencilerinde sosyal onay ihtiyacıyla, benlik kurguları, mükemmeliyetçilik, sosyal kaygı ve mutluluk değişkenleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırma, 2013-2014 öğretim yılı Güz döneminde ... -
Üniversite Öğrencilerinin Aile İçi Demokrasi ile İlgili Görüşlerinin Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Düzeyine Göre Değerlendirilmesi
(2008)Demokrasinin genç kuşaklara öğretilmesinde en önemli görev ailelere düşmektedir. Aile kurumları, demokrasi, insan hakları, özgürlük, saygı, sevgi ve hoşgörü kavramlarını kazandıran ve bu kavramları pekiştiren kurumlar ... -
Üstün Yetenekli Öğrencilerin Normal Sınıflarda Eğitimine İlişkin Öğretmen Görüşleri
(2017)Bu çalışmanın amacı, Bilim ve Sanat Merkezine devam eden öğrencilerin normal sınıflarda eğitiminin sınıf öğretmenleri bakış açısıyla değerlendirilmesini yapmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Amasya ilinde görev yapan ve ... -
Yapılandırıcı Öğrenme Teorisine Dayalı Bir Laboratuvar Aktivitesi (Kromotografi Yöntemi ile Mürekkebin Bileşenlerine Ayrılması)
(2007)Bu çalışma kromotografi yöntemi ve bu yöntemle ilgili kavramların öğretiminde nasıl uygulanabileceğini göstermek amacıyla TGA aktivitesi hazırlanmış ve fen bilgisi laboratuvar dersinde 96 öğrenciye uygulanmıştır. Yapılan ... -
Yaz Futbol Kurslarına Katılan 10–13 Yaş Grubu Erkek Çocukların Bazı Fiziksel Ve Fizyolojik Özelliklerinin Değerlendirilmesi
(2009)Bu çalışmanın amacı, yaz futbol kurslarına katılan 10-13 yaş grubu erkek çocukların bazı fiziksel ve fizyolojik özelliklerinin araştırılmasıdır. Araştırmaya; Burdur Özel İdaresi Köy Hizmetleri Gençlik Spor Kulübü'nün açmış ...