• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Üstün Yetenekli Öğrencilerin Normal Sınıflarda Eğitimine İlişkin Öğretmen Görüşleri

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2017

Yazar

Murat Gökdere
Çiğdem Akkanat
Neşe Kutlu Abu

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı, Bilim ve Sanat Merkezine devam eden öğrencilerin normal sınıflarda eğitiminin sınıf öğretmenleri bakış açısıyla değerlendirilmesini yapmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Amasya ilinde görev yapan ve sınıfında üstün yetenekli öğrencisi bulunan on sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanmış ve QSR N-Vivo paket programında betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin üstün yeteneklilerin eğitiminde herhangi bir farklılaştırma yapılmasının gereksiz olduğunu ve var olan müfredatın üstün yetenekli öğrenciler için yeterli olduğunu düşündükleri ortaya çıkmıştır. Öğretmenlere üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi ile ilgili olumsuz tutum ve inançlarının giderilmesi hususunda hizmet içi eğitimler verilerek farkındalık düzeyi artırılabilir. İleriki çalışmalarda, sınıf öğretmenlerinin derslerdeki uygulamaları ve üstün yetenekli öğrencilerle etkileşimleri gözlemlenebilir
 
The purpose of this study was to investigate classroom teachers’ views about the education of gifted students in regular classrooms. The sample of the study is composed of ten primary school teachers working in the city of Amasya and had gifted students in their classes. In the present study, phenomenological research design was used. Data was collected through semi-structured interviews and analyzed descriptively in the QSR N-Vivo package program. The findings showed that teachers did not believe a need for differentiating curriculum for gifted students; rather they expressed that regular curriculum was enough for gifted students. Based on the findings, it is clear that teachers need training both on the need of differentiated education for gifted students and strategies and approaches about how to educate gifted students. Teachers’ attitudes towards gifted students in regular classrooms should be investigated so that teachers’ unsupportive beliefs about differentiation for gifted students also influence their attitudes towards gifted students
 

Kaynak

Türk Üstün Zeka ve Eğitim Dergisi

Cilt

7

Sayı

2

Bağlantı

tur
https://hdl.handle.net/20.500.12450/283

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: