Başlık için listeleme
Toplam kayıt 3474, listelenen: 2382-2401
-
Optoelectronic characterization of Bi-doped ZnO nanocomposites for Schottky interlayer applications
(Elsevier, 2023)In this study, Bi doped ZnO (Bi:ZnO) nanocomposites mixed with different weight-percentages (0.1, 0.3, 0.5% Bi) content were coated on the p-Si wafer via spin-coating method. Some main electrical and optical parameters of ... -
Orta çağ İslam dünyasında koku: Misk amber kâfur
(Amasya Üniversitesi, 2021)Kokular, çevreye güzel bir intiba bırakmak ve insanları etkilemek amacıyla tercih edilmişlerdir. Orta Çağ İslâm dünyasında koku kullanımı oldukça yaygın olmakla beraber, konumuz özelinde misk, amber ve kâfur yalnızca soylu ... -
Orta Doğu’da Yeniden Timurlu Korkusuna Yol Açan İki Savaş: Eleşkirt ve Selmas
(2023)Azerbaycan’a hâkim olmak isteyen Timur, kısa sürede Karakoyunlulara rakip oldu. Timur, Kara Mehmed’e karşı gözle görülür bir başarı elde etmişse de bölgeyi çok iyi bilen Türkmenler tarafından askerleri sarp dağlarda pusuya ... -
Orta Karadeniz Bölgesi Carpocorini Stal, 1876 (Heteroptera: Pentatomidae) türleri üzerine faunistik bir araştırma
(2008)Bu çalışmada, 2000-2003 yılları arasında ve 2006 yılında Amasya, Çorum, Ordu, Samsun, Sinop ve Tokat illerinde, 196 lokaliteden 2.225 ergin Carpocorini (Heteroptera:Pentatomidae: Pentatominae) örneği toplanmıştır. Örneklerin ... -
Orta Karadeniz Bölgesi Strachiini Mulsant & Rey, 1866, Pentatomini Leach, 1815 ve Piezodorini Atkinson, 1888 (Heteroptera: Pentatomidae: Pentatominiae) türleri üzerine faunistik bir araştırma
(2008)Bu çalışmada, 2000-2003 yılları arasında ve 2006 yılında Amasya, Çorum, Ordu, Samsun, Sinop ve Tokat illerinde, 146 farklı lokaliteden 1661 Strachiini, Pentatomini ve Piezodorini (Heteroptera: Pentatomidae: Pentatominae) ... -
Orta öğretim öğretmenlerine düzenlenen bilim danışmanlığı çalıştayının değerlendirilmesi (Tokat örneği)
(2010)Bu çalışma, TÜBİTAK-BİDEB tarafından desteklenen ortaöğretim öğretmenlerinin (fizik, kimya, biyoloji, matematik ve bilgisayar) bilimsel araştırma projesi yürütebilme ve öğrencilerine bilim danışmanlığı yapabilme becerilerinin ... -
Ortaokul "Saf madde ve karışımlar" ünitesinin öğretiminde Jigsaw tekniği ve öğrenme sürecine etkililiği
(Amasya Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri dersi ortaokul yedinci sınıf "Saf Madde Ve Karışımlar" ünitesine yönelik olarak geliştirilen işbirliğine dayalı Jigsaw etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarıları, bilimsel süreç ... -
Ortaokul 5 ve 6. sınıf öğrencilerinin ve İngilizce öğretmenlerinin İngilizce öğretiminde etkileşimli tahtaya ilişkin görüşlerinin incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı İngilizce öğretmenlerinin ve ortaokul 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin etkileşimli tahtaların İngilizce öğretiminde kullanımı konusundaki görüşlerini incelemektir. Bu karma model araştırmanın çalışma grubunu ... -
ORTAOKUL 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNE UYGULANAN OKUMA ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİLERİN OKUMA ALIŞKANLIKLARINA ETKİSİ
(2021)Araştırmanın amacı, okuma alışkanlığının geliştirilmesine yönelik yapılan etkinliklerin ilköğretim 5.sınıf öğrencilerinin okumaya ilişkin tutumları üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu amaçla nicel ve nitel yöntemlerin ... -
Ortaokul 5. ve 6. sınıf fen bilimleri ders kitaplarının belirli kriterler açısından incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2017)Ders kitapları eğitimde kullanılan en önemli materyallerdendir. Öğretmen, öğrenci ve velilerin bilgiye ve dersin akış programına en kolay ulaşabileceği bir kaynak olan ders kitaplarının her yıl geliştirilmesi ve eksiklerinin ... -
Ortaokul 6.sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisi ile akademik başarısı arasındaki ilişki
(Amasya Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı ortaokul 6.sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisinin akademik başarıya etkisini ve okuduğunu anlama becerisi ile akademik başarının; cinsiyet, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi ile ilişkisi ... -
ORTAOKUL 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN CEBİRSEL İFADELERDE ÇARPMA İŞLEMİNİ MODELLEME KONUSUNDAKİ BAŞARI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
(2023)Bu araştırmanın amacı; ortaokul 7. Sınıf matematik müfredatında geçen cebirsel ifadelerde çarpma işlemini modelleme konusunda başarı düzeylerini tespit etmek, modelleme düzeylerini belirlemek ve çözüm önerileri sunmaktır. ... -
Ortaokul 8. sınıf öğrencilerin Teog başarısının yordayıcısı olarak öz-düzenleme stratejileri ve motivasyon inançlarının sosyo-demografik özellikler ve teknoloji kullanımına göre değişimi
(Amasya Üniversitesi, 2019)Bu araştırma, sekizinci sınıf öğrencilerin öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inanç düzeylerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) başarı puanı üzerindeki yordama gücünü belirlemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, ... -
Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Sayılarla İlgili Pedagojik Alan Bilgilerinin Gelişiminin İncelenmesi
(2014)Bu çalışmanın amacı; öğretmenlerin sayılarla ilgili pedagojik alan bilgi düzeylerinin üniversite eğitimlerinden aktif öğretmenlik mesleğine kadar olan süreçte nasıl değiştiğini tespit etmektir. Çalışmanın örneklemini, ... -
Ortaokul öğrencilerinin akademik başarılarının düşünme ve problem çözme becerileri ile yordanması
(Amasya Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin Fen Bilgisi, Türkçe, Matematik ve Sosyal Bilgiler derslerine ilişkin dönem sonu başarı notlarından oluşan akademik başarılarının bilgisayarca düşünme, eleştirel düşünme ve ... -
Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin değerlerinin incelenmesi (Tokat ili örneği)
(Amasya Üniversitesi, 2019)Araştırma, ortaokullarda eğitim-öğretim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin değerlerini bazı değişkenlere göre incelemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın yöntemi, tarama modelinde betimsel bir ... -
Ortaokul öğrencilerinin bilinçli tüketicilik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Amasya ili örneği)
(Amasya Üniversitesi, 2018)Bu tezde ortaokul öğrencilerinin bilinçli tüketicilik düzeyleri çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma verileri 2015-2016 ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Ortamda Ahlaki Değerlere Dönük Algıları Ölçeği Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması
(2021)Öğrencilerin teknoloji ile iç içe büyümeleri ve bununla beraber dijital dünyadaki varlıkları göz önüne alınarak, dijital ortamda ahlaki değer algılarını belirlemeye yönelik bir ölçeğin alanyazında olmadığı belirlenmiş ve ... -
Ortaokul öğrencilerinin dijital ve evrensel ahlaki değerler algısı: Bir ilişkisel çalışma
(Amasya Üniversitesi, 2021)Okullarda bireylerin değer yargılarının gelişmesine ve bireyin isteklerine uygun yaşam kurmasına yardımcı olması amacı ile değerler eğitimi verilmektedir. Bu eğitim öğrencilerin değer bilgilerini geliştiren, onlara beceriler ... -
Ortaokul öğrencilerinin öğrenme düzeylerinin belirlenmesi: Dünya ve evren öğrenme alanı
(Amasya Üniversitesi, 2018)2005 yılında yenilenen fen bilimleri programında dört öğrenme alanı belirlenmiştir. Bu öğrenme alanlarından birisi de Dünya ve Evren öğrenme alanıdır. Dünya ve Evren öğrenme alanı ile birlikte klasik astronomi kavramlarına ...