Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSüleyman Yaman
dc.contributor.authorSevilay Karamustafaoğlu
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:08Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:08Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1301-3718
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRJd05qUTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/96
dc.description.abstractBu çalışmada öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme alanına yönelik yeterlik algı düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla araştırmacılar tarafından geliştirilen Likert türü ölçek Amasya Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 464 öğretmen adayına uygulanmıştır. Araştırmada toplanan veriler, değişkenlerin türüne göre tek faktörlü ANOVA ve bağımsız gruplar için t-testi ile analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının açık uçlu soruya verdikleri cevaplar ise araştırmanın nitel boyutunu meydana getirmiştir. Verilerin analizi sonunda öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirmeyi alanına yönelik yeterlik algı düzeylerinin çok yüksek olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının yeterlik algı düzeylerinin cinsiyet ve programlarına göre farklılık göstermediği fakat mezun olunan ortaöğretim türüne göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Bu farklılığın ise öğretmen lisesi mezunlarının lehine olduğu görülmüştür. Öğretmen adayları ölçme-değerlendirmede kendilerini yeterli görememe nedenleri olarak, yeterli eğitimi alamamalarını ve derslere alan uzmanlarının girmemesini göstermişlerdir. Araştırma ilgililere gerekli önerilerle tamamlanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determined prospective teachers levels of perceived efficacy on measurement and evaluation. To achieve that a Likert type scale developed by researchers was applied to 464 prospective teachers in Amasya Faculty of Education. The data were analyzed using one-way ANOVA and independent t-test based on moderator variables under investigation. The responses given to the open-ended questions by the subjects were represented the qualitative aspect of the study. Results derived from the analysies show that levels of perceived efficacy of prospective teachers on measurement and evaluation wer appeared to be low. Unqualified professors teaching measurement and evaluation clasess were identified to be reason for prospective teachers’ low efficacy levels. Moreover, there were no significant difference of these prospective teachers’ efficacies in terms of gender and departments where as the perceived efficacy levels were significantly different based on high school types that the participants were greaduated. The difference for high school types was found to be in favor of Teacher Training High Schools. This study was completed with some practical and theoretical implications for teacher educayors, teachers and researchers who are concerned in this field.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleInvestigating prospective teachers’ perceived levels of efficacy towards measurement and evaluationen_US
dc.title.alternativeÖğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme alanına yönelik yeterlik algı düzeylerinin incelenmesien_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume44en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage53en_US
dc.identifier.endpage72en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster