Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAsım Çoban
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:07Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:07Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRMk1UUTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/85
dc.description.abstractBu çalışmamızda Amasya ilinde eğitim durumu üzerinde coğrafi faktörlerin etkisinin hangi düzeyde olduğunu ortaya koymaya çalışılmıştır. Günümüz dünyasında milletlerin nüfuslarının artış oranları büyük önem taşımaktadır. Nüfus miktarları, dünya toplumları arasında süregelen amansız var olma mücadelesinde asla göz ardı edilmeyecek bir etkiye sahiptir. Elbette nüfusun artış oranının yanında nüfusun nitelikleri, özellikle de nüfusun eğitim durumunun ayrı bir önemi vardır. Nüfusun eğitim durumu, toplum kalkınmasının hızını belirlerken, toplumların gelişmişlik düzeyini de ortaya koyar. Başta okuryazarlık olmak üzere, eğitim kademeleri arasındaki öğrenci akışı da üzerinde hassasiyetle durulması gereken konulardandır. Bir coğrafyada nüfusun eğitim istatistiklerini her bakımdan etkileyen en önemli etkenler tereddütsüz coğrafi koşullardır. Bu çalışmamızda Amasya ilinde yapılan eğitim faaliyetleri üzerinde baskın olan coğrafi koşullar ortaya konulmaya çalışılmıştıren_US
dc.description.abstractIn this paper, we aimed to introduce the level at which the geographical factors have an effect on the educational status in the province of Amasya. In today’s world of nations, the population growth rates are of great importance. Population density has a significant impact on the societies’ on-going struggle for survival. Naturally, besides the population growth rates, the qualifications and especially the educational status of the population have a crucial role. While the educational status of the population determines the pace of development, it exhibits the level of sophistication of a nation as well. The flow of the students through the educational grades and particularly the literacy are among the points that should be elaborately examined. The geographical conditions are precisely the major agents which influence the educational statistics of the population in all aspects. This study elaborates on the main geographical conditions effecting the education of the population in Amasya.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAmasya’da nüfusun eğitim durumuen_US
dc.title.alternativeEducational status of the population of Amasya provinceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage357en_US
dc.identifier.endpage374en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster