• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Amasya’da nüfusun eğitim durumu

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2013

Author

Asım Çoban

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmamızda Amasya ilinde eğitim durumu üzerinde coğrafi faktörlerin etkisinin hangi düzeyde olduğunu ortaya koymaya çalışılmıştır. Günümüz dünyasında milletlerin nüfuslarının artış oranları büyük önem taşımaktadır. Nüfus miktarları, dünya toplumları arasında süregelen amansız var olma mücadelesinde asla göz ardı edilmeyecek bir etkiye sahiptir. Elbette nüfusun artış oranının yanında nüfusun nitelikleri, özellikle de nüfusun eğitim durumunun ayrı bir önemi vardır. Nüfusun eğitim durumu, toplum kalkınmasının hızını belirlerken, toplumların gelişmişlik düzeyini de ortaya koyar. Başta okuryazarlık olmak üzere, eğitim kademeleri arasındaki öğrenci akışı da üzerinde hassasiyetle durulması gereken konulardandır. Bir coğrafyada nüfusun eğitim istatistiklerini her bakımdan etkileyen en önemli etkenler tereddütsüz coğrafi koşullardır. Bu çalışmamızda Amasya ilinde yapılan eğitim faaliyetleri üzerinde baskın olan coğrafi koşullar ortaya konulmaya çalışılmıştır
 
In this paper, we aimed to introduce the level at which the geographical factors have an effect on the educational status in the province of Amasya. In today’s world of nations, the population growth rates are of great importance. Population density has a significant impact on the societies’ on-going struggle for survival. Naturally, besides the population growth rates, the qualifications and especially the educational status of the population have a crucial role. While the educational status of the population determines the pace of development, it exhibits the level of sophistication of a nation as well. The flow of the students through the educational grades and particularly the literacy are among the points that should be elaborately examined. The geographical conditions are precisely the major agents which influence the educational statistics of the population in all aspects. This study elaborates on the main geographical conditions effecting the education of the population in Amasya.
 

Source

Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi

Volume

21

Issue

1

URI

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRMk1UUTBOQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12450/85

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: