Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGülbin Zeren
dc.contributor.authorRumiye Arslan
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:06Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:06Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1301-370X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBek16WTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/76
dc.description.abstractKitle iletişim araçlarının aralıksız iletiler yaydığı ve görsel kültürün giderek yükseldiği enformasyon çağında, bireyin çoklu okur yazarlıklarının yanısıra görsel okur yazarlığı da zorunlu hale gelmiştir. Sayısız bildirişim ögeleriyle karşılaşan birey, hem günlük yaşamında hem de eğitim sürecinde algıladığı imge ve görselleri, doğru anlamlandırıp, değerlendirmek durumundadır. Kuşkusuz, imgelerin süratle akıp geçtiği görsel dünya içinde etkili iletişim kurabilmek, farklı görselleri tanımlayabilmek, yorumlayabilmek için görsel okuryazarlık becerilerine sahip olmak gerekmektedir. Günümüzde düşünme, öğrenme ve imgeler yoluyla kendini ifade edebilme ancak görsel okuryazarlık becerileriyle mümkün olacaktır. Eğitim sürecinde görsel okuryazarlık; bireyin görsel mesaj oluşturma ve yorumlama yeteneklerini zenginleştiren, aynı zamanda öğrencilerin görsel imgeleri kullanarak okuma ve yazma becerilerinin gelişimini sağlayan yeni eğitim programlarıyla mümkün olacaktır.en_US
dc.description.abstractIn the information period where means of mass communication conveys masages continously and where the visual culture is gettig wider day by day, the visual literacy as well as multi-literacy of an individual has become compulsory. An individual who faces with numerous elements of communication transfers has to evaluate and give meanings to perceived visual imageries during both in his daily life and education process. It is doubless for an individual to discribe and interpret the different visuals to construct effective communication in the visual world. In today’s world, expressing one’s self with thinking, learning and imageies is only possible with the skills of visual literacy. The field of visual literacy is credited with the development of educational programs that enhance students’ abilities to interpret and create visual massages, as well as improvement of reading and writing skills through the use of visual imagery.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleBir eğitim süreci olarak görsel okuryazarlıken_US
dc.title.alternativeVisual literacy as an education processen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürkiye Sosyal Araştırmalar Dergisien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage43en_US
dc.identifier.endpage52en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster