• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

On pre-service science teachers' preexisting knowledge levels about basic astronomy concepts

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2009

Yazar

Turkoglu O.
Ornek F.
Gokdere M.
Suleymanoglu N.
Orbay M.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

A curriculum to train teacher candidates is a very important factor in developing teacher candidates' conceptual understanding of scientific concepts. Teacher candidates have a dramatic impact on students' ability to understand and construct new knowledge of the concepts. The purpose of this study was to determine the preconceptions and misconceptions of teacher candidates about basic astronomy concepts. This was measured by administrating the validated diagnostic questions from the latest version of the Astronomy Diagnostic Test 2.0 - 113 teacher candidates in the School of Education in Amasya University, Turkey. The findings indicated that teacher candidates held a series of misconceptions on several basic astronomy concepts. Common misconceptions were identified and a constructivist-inquiry approach to teaching basic astronomy concepts in the astronomy curriculum for pre-service teachers was proposed. © 2009 Academic Journals.

Kaynak

International Journal of Physical Sciences

Cilt

4

Sayı

11

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/722

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1574]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: