İlköğretim Okullarında Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin “Sınıf Yönetimi Performansının” Araştırılması
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Bu araştırma, ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin, sınıf yönetimi performansını belirlemek ve belirlenen bu iş başarımlarının artırılması ile ilgili önerilerin yapılması amacı için gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2005-2006 eğitim-öğretim yılında, Amasya ili merkez ilköğretim okullarında görev yapan toplam 36 sınıf öğretmenine ve 4. ile 5. sınıfta okuyan 977 öğrenciye anket uygulanarak yapılmıştır. Verilerin değerlendirilmesi sonucunda öğretmenlerin cinsiyetlerine ve okulların sosyo-ekonomik düzeylerine göre sınıf yönetimi performanslarında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. The aim of this study is to determine the class management performance of the teachers working in elementary schools and to make proposals to improve their career success. The study is carried out on 36 class teachers working in elementary schools in the center of Amasya and 977 students attending 4th and 5th level by using questionnaire. Evaluating the data, meaningful differences are seen according to sex of teachers and socio-economic levels of the school.
Source
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim DergisiVolume
16Issue
2URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RjNE1qRXg=https://hdl.handle.net/20.500.12450/58