• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pedagojik Formasyon Öğrencilerinde Umut ve Mental İyi Oluş: Yapılandırmacı Düşünmenin Aracı Rolü

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2018

Yazar

Demirtaş, Ayşe Sibel
Baytemir, Kemal
Güllü, Ali

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmada, pedagojik formasyon öğrencilerinde umut ve mental iyi oluş arasındaki ilişkide yapılandırmacı düşünmenin aracı rolü test edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi’nde pedagojik formasyon eğitimine devam eden, 212’si kadın (% 74.4),  73’ü  (% 25.6) erkek toplam 285 kişiden oluşmaktadır. Araştırmaya katılanların yaş ortalamaları 20.49, Ss= 2.09’dur. Verilerin toplanmasında Sürekli Umut Ölçeği, Warwick Edinburgh Mental İyi Oluş Ölçeği ve Yapılandırmacı Düşünme Envanteri kullanılmıştır. Araştırmada, betimsel istatistikler, Pearson korelasyon katsayısı ve aracılık analizleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, umut, yapılandırmacı düşünme ve mental iyi oluş arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler olduğunu ortaya koymuştur. Aracılık etkisi için yapılan analizde ise umut ile mental iyi oluş arasındaki ilişkide yapılandırmacı düşünmenin kısmi aracı rolü istatistiksel açıdan anlamlı bulunmuştur. Araştırmanın sonuçları alanyazın ışığında tartışılarak, ruh sağlığı alanında çalışan uzmanlara ve araştırmacılaraönerilerde bulunulmuştur.

Cilt

14

Sayı

1

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5577

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: