Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇakır, Ayşe
dc.contributor.authorKurt, Murat
dc.date.accessioned2025-03-28T07:14:33Z
dc.date.available2025-03-28T07:14:33Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn1301-6229
dc.identifier.issn2148-0710
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/5556
dc.description.abstractÇalışmada, Millî Eğitim Bakanlığı 2018 fen bilimleri dersi ilkokul 3. sınıf öğretim programında yer alan canlılar ve yaşam ünitesindeki duyu organları ve görevleri/beş duyumuz konusunun öğretimini gerçekleştirmek için eğitsel bir oyun etkinliği tasarlanmıştır. İlkokul düzeyinde eğitsel oyunlar yoluyla beş duyumuz konusunun öğretimine ilişkin sınıf öğretmenlerinin tasarlanan oyun hakkındaki görüşlerini belirlemek ve öğrenme yöntemi olarak oyunu kullanma durumları ile oyunla öğretim yöntemine bakış açılarının tespit etmek amacıyla yapılan bu çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim/fenomenoloji yöntemi ile yürütülmüştür. Çalışmada nitel veri toplama tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme tekniği kullanılmıştır. Bu doğrultuda çalışma grubunu devlet ilkokullarında 3. sınıf fen bilimleri dersi beş duyumuz konusunun öğretimini yapmış olan 10 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri 30.06.2020-10.07.2020 tarihleri arasında elde edilmiş ve veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgular doğrultusunda; sınıf öğretmenlerinin büyük bir çoğunluğunun oyun yöntemini derslerinde uyguladıkları, oyun yönteminin kalıcı öğrenme sağladığı ve öğrencilerin derslere aktif katılım oranlarını arttırdığı görüşünde oldukları belirlenmiştir. Öğretmenlerin eğitsel oyunlar hakkındaki genel düşüncelerinin belirlenmesine ek olarak; öğretmenler kendilerini oyunu bir öğretim yöntemi olarak kullanma konusunda yeterli seviyede görmelerine rağmen, bu konuda hizmet öncesi ve hizmet içi eğitimler ile desteklenmeleri gerektiği sonucuna ulaşılarak eğitsel oyunların kazandırılması hedeflenen kazanımları karşılar nitelikte olması gerektiği yönünde bir öneri sunulmuştur.
dc.language.isoturen_US
dc.publisherErzurum Kültür Eğitim Vakfı
dc.relation.ispartofEKEV Akademi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen Öğretimien_US
dc.subjectEğitsel Oyunlaren_US
dc.subjectOyun Temelli Öğrenmeen_US
dc.subjectÖğretmen Görüşleri.en_US
dc.subjectBeş Duyumuzen_US
dc.titleEĞİTSEL OYUNLARLA BEŞ DUYUMUZ KONUSUNUN ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue86en_US
dc.identifier.startpage113en_US
dc.identifier.endpage148en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.department-tempAMASYA ÜNİVERSİTESİ, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Türkiye -- Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi ABD., Türkiyeen_US
dc.snmzKA_DergiPark_20250327


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster