• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

EĞİTSEL OYUNLARLA BEŞ DUYUMUZ KONUSUNUN ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2021

Yazar

Çakır, Ayşe
Kurt, Murat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Çalışmada, Millî Eğitim Bakanlığı 2018 fen bilimleri dersi ilkokul 3. sınıf öğretim programında yer alan canlılar ve yaşam ünitesindeki duyu organları ve görevleri/beş duyumuz konusunun öğretimini gerçekleştirmek için eğitsel bir oyun etkinliği tasarlanmıştır. İlkokul düzeyinde eğitsel oyunlar yoluyla beş duyumuz konusunun öğretimine ilişkin sınıf öğretmenlerinin tasarlanan oyun hakkındaki görüşlerini belirlemek ve öğrenme yöntemi olarak oyunu kullanma durumları ile oyunla öğretim yöntemine bakış açılarının tespit etmek amacıyla yapılan bu çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim/fenomenoloji yöntemi ile yürütülmüştür. Çalışmada nitel veri toplama tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme tekniği kullanılmıştır. Bu doğrultuda çalışma grubunu devlet ilkokullarında 3. sınıf fen bilimleri dersi beş duyumuz konusunun öğretimini yapmış olan 10 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri 30.06.2020-10.07.2020 tarihleri arasında elde edilmiş ve veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgular doğrultusunda; sınıf öğretmenlerinin büyük bir çoğunluğunun oyun yöntemini derslerinde uyguladıkları, oyun yönteminin kalıcı öğrenme sağladığı ve öğrencilerin derslere aktif katılım oranlarını arttırdığı görüşünde oldukları belirlenmiştir. Öğretmenlerin eğitsel oyunlar hakkındaki genel düşüncelerinin belirlenmesine ek olarak; öğretmenler kendilerini oyunu bir öğretim yöntemi olarak kullanma konusunda yeterli seviyede görmelerine rağmen, bu konuda hizmet öncesi ve hizmet içi eğitimler ile desteklenmeleri gerektiği sonucuna ulaşılarak eğitsel oyunların kazandırılması hedeflenen kazanımları karşılar nitelikte olması gerektiği yönünde bir öneri sunulmuştur.

Cilt

0

Sayı

86

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5556

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: