• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

1918-1938 Yılları Arasında Yayınlanan Eğitim Dergilerindeki Karşılaştırmalı Eğitim Makalelerinin Analizi

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2017

Author

Demir, Gönül Türkan

Metadata

Show full item record

Abstract

Dünyada ki bütün toplumların en vazgeçilmez unsuru olan eğitim sistemleri, toplumların geçirdiği değişim ve gelişimin en etkin şekilde gözlenebildiği sistemlerdir. Günümüzde eğitim bilimciler farklı kültürlere ait eğitim sistemlerinin incelenmesi ve karşılaştırılması yönündeki çalışmaların önemine dikkat çekmektedir. Karşılaştırmalı eğitim şeklinde ifade edilen bu tür çalışmaların, tarihi gelişimi 17. yy’a kadar uzanmaktadır. Türk Eğitim Tarihi içindeki gelişimi ise 20. Yüzyılın başlarına rastlamaktadır. Bu çalışmada 1918 – 1938 yılları arasında yayınlanan eğitim dergilerinde yer alan karşılaştırmalı eğitim makaleleri incelenmiştir. Araştırma yöntemi olarak tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin analizi doküman incelemesi yönteminin aşamalarına uygun olarak nitel veri analizi programı yardımıyla gerçekleştirilmiştir. 1918-1938 yılları arasındaki 35 eğitim dergisinde yapılan analizler sonucunda 11 dergide toplam 124 makale tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda karşılaştırmalı eğitim konusunda Türk Eğitim Tarihinde yapılan ilk çalışmalar ortaya konulmuştur.
 
Education systems which is the most indispensable elements of all communities in the world are the most efficient systems making possible of observing society's change and development. Today educational scientists draw attention to the importance of examining and comparing different cultures' educational systems. These studies are named as comparative education and their historical development date back to the 17th century. The development of these studies in History of Turkish Education is right in the beginning of the 20th century. In this study comparative educational articles, published between 1918 – 1938 and published in were examined in educational journals were examined. Survey method was used as research method. Data analysis was carried out by qualitative data analysis program in accordance with document analysis method stages. As a result of analysis conducted in 37 educational journals published in between the years 1918-1938, a total of 124 articles at 11 journals were determined. Research results revealed the first studies in the History of Turkish Education in comparative education.
 

Volume

6

Issue

1

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5500

Collections

  • Öksüz Yayınları [1372]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Öğretmen Görüşlerinin Teknoloji Kabulü Bağlamında İncelenmesi 

    Volkan Kukul; Mertcan Ünal; Serçin Karataş; Ebru Kılıç Çakmak; Ayşe Yılmaz; Esra Ömeroğlu (2018)
    Üstün yetenekli/zekalı bireylerin potansiyellerinin nasıl artırılabileceği alanyazında önem verilen bir konudur. Çalışmalar genellikle bu bireylerin bilişsel ve psikomotor becerilerine odaklanmakta olup, sosyal duygusal ...
  • Fatih Projesi ile ilgili öğretmen görüşleri(Tokat ili örneği) 

    Kılıçıbüyük, Ersin (Amasya Üniversitesi, 2019)
    Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin FATİH Projesi'nin uygulanmasına ilişkin görüşlerinin ve bu görüşlerin bazı değişkenlerle ilişkisinin incelenmesidir. Kesitsel bir araştırma deseni kullanılarak, nicel tarama yöntemi ile ...
  • Fen Bilimleri Öğretmenliği Öğrencileri ve Pedagojik Formasyon Fen Grubu Öğrencilerinin Yansıtıcı Düşünme Becerilerinin Karşılaştırılması 

    Şafak Uluçınar Sağır; Harun Bertiz (2016)
    Bu araştırmanın amacı, fen grubu formasyon öğrencileri ile fen bilimleri öğretmenliği öğrencilerinin yansıtıcı düşünme beceri düzeylerini karşılaştırarak, yansıtıcı düşünme eğiliminin nelere bağlı olduğunu incelemektir. ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: