SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MÜZİK ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN TUTUMLARI İLE MÜZİK ÖĞRETİMİ ÖZ YETERLİLİK İNANÇLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Özet
Araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimine ilişkin tutumlarını ve müzik öğretimi öz yeterlilik inançlarını cinsiyet, yaş, öğrenim gördükleri sınıf düzeyi, mezun olunan okul türü, geldiği bölge, aile gelir düzeyi, baba eğitim durumu ve baba mesleği gibi değişkenlere göre incelemek ve müzik öğretimine ilişkin tutumlarıyla müzik öğretimi öz yeterlilik inançları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın örneklemini 242 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; müzik öğretimine ilişkin tutumları belirlemeye yönelik Şeker ve Saygı (2013) tarafından geliştirilen “Müzik Öğretimine İlişkin Tutum Ölçeği” ve Afacan (2008) tarafından geliştirilen “Müzik Öğretimi Öz Yeterlilik Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler, betimsel istatistik yöntemleri, t testi, One Way ANOVA ve korelasyon yapılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimine ilişkin tutumları ile cinsiyet, yaş, mezun oldukları lise türü, baba eğitim durumu ve baba mesleği değişkenleri arasında istatiksel olarak anlamlı bir fark çıkmazken öğrenim gördükleri sınıf düzeyi değişkeninde 4. ve 3. sınıflar arasında 4. sınıf lehine, geldikleri bölgeler değişkeninde ise Marmara/Ege ile Doğu Anadolu/Güneydoğu Anadolu arasında Marmara/Ege lehine, aile gelir düzeyi değişkeninde ise 1001-1500 TL ile 1501-2000 TL arasında 1001-1500 TL lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimi öz yeterlilik inançları ile çeşitli değişkenler (cinsiyet, yaş, öğrenim gördükleri sınıf düzeyi, mezun oldukları lise türü, geldikleri bölgeler, aile gelir düzeyleri, baba eğitimi ve baba meslekleri) arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılığa rastlanmamıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimine ilişkin tutumları ile müzik öğretimi öz yeterlilik inançları arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Purpose of the research, the attitudes of class teacher candidates about music teaching and musical teaching self-efficacy beliefs according to variables such as gender, age, grade level, graduated school type, region where they come from, family income level, father education level and father's profession, the relationship between teaching and self-efficacy beliefs. The sample of the research is composed of 242 class teacher candidates. As a data collection tool; "Music Instruction Attitude Scale" developed by ŞEKER and SAYGI (2013) and "Music Instruction Self-Efficacy Scale" developed by AFACAN (2008) were used to determine the attitudes towards music teaching. The data obtained were analyzed using descriptive statistics, t test, One Way ANOVA and correlation. As a result of the research, there is no statistically significant difference between the attitudes of classroom teacher candidates regarding music teaching and the gender, age, high school type they graduate, father education status and father profession between 4th and 3rd grades in favor of class 4 in favor of Marmara / Aegean between Marmara / Aegean and Eastern Anatolia / Southeastern Anatolia, in the family income level variable, it was found that there were statistically significant differences between 1001-1500 TL and 1501-2000 TL in favor of 1001-1500 TL. There was no statistically significant difference between the music teaching self-efficacy beliefs of the class teacher candidates and various variables (sex, age, grade level, graduated high school type, regions where they came from, family income levels, father education and father professions). There was a moderately significant positive relationship between the attitudes of music teachers towards music education and the music education self-efficacy beliefs of the class teacher candidates.
Cilt
6Sayı
12Koleksiyonlar
- Öksüz Yayınları [1372]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimine ilişkin tutumları, öz yeterlilik inançları ve müzik yeteneklerine ilişkin öz yeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Çelik, Yusuf (Amasya Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimine yönelik tutumları, müzik öğretimi öz yeterlilik algıları ve müzik yeteneği öz yeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Ayrıca müzik öğretimine ... -
Türkiye’de erken çocuklukta müzik eğitimi: Okul türleri müzik etkinliklerinin uygulanmasını nasıl etkiliyor?
Pektaş, Songül; Elmacı, Davut (Anadolu Üniversitesi, 2023)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi kurum tiplerine göre erken çocuklukta müzikal etkinliklerin uygulanmasının nasıl farklılaştığını belirlemektir. Nitel araştırma yaklaşımlarına göre yürütülen araştırmanın örneklemini dört ... -
THE USE OF MUSIC ACTIVITIES IN THE TEACHING PRACTICE COURSE OF PRE-SCHOOL TEACHER CANDIDATES
Pektaş, Songül; Elmacı, Davut (Cahit AYDEMİR, 2024)Bu araştırmada, okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersinde müzik etkinliklerini kullanma durumlarınınım tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılı, Amasya ...