• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Türkiye’de erken çocuklukta müzik eğitimi: Okul türleri müzik etkinliklerinin uygulanmasını nasıl etkiliyor?

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2023

Yazar

Pektaş, Songül
Elmacı, Davut

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmanın amacı, okul öncesi kurum tiplerine göre erken çocuklukta müzikal etkinliklerin uygulanmasının nasıl farklılaştığını belirlemektir. Nitel araştırma yaklaşımlarına göre yürütülen araştırmanın örneklemini dört farklı tip kamu okul öncesi okulunda görev yapan 18 okul öncesi öğretmeni ve 4 okul yöneticisi olmak üzere 22 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırma verileri yarı yaapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmadaki okul tipleri 1 bağımsız anaokulu, bünyesinde anasınıfı bulunduran 1 ilkokul, bünyesinde uygulama anasınıfı bulunan 1 kız meslek lisesi ve 1 özel eğitim anaokuludur. Araştırma bulgularına göre tüm okul öncesi kurum tiplerinde müzik kullanılmakta ve benzer müzikal etkinlikler yapılmaktadır. Ancak bağımsız anaokullarında daha zengin müzikal etkinlikler yapılırken özel eğitim anaokullarında müziğin kullanımı daha sınırlıdır. Müzikal etkinliklerin uygulanması bakımından bağımsız anaokulları diğer okul tiplerine göre daha avantajlı görünmektedir. İlkokullar bünyesindeki anasınıflarında okul öncesi öğretmenlerin bireysel çabaları ve müziğe ilgileri müzikal etkinliklerin uygulanmasında daha önemli hale gelmektedir. Katılımcılar tarafından özel eğitimde müziğin önemi vurgulanmasına rağmen erken çocukluk özel eğitiminde müziğin kullanımına ilişkin okul öncesi öğretmenlerin becerilerinin az olması ve çocukların özel gereksinim türleri gibi nedenler, özel eğitim anaokullarında müziğin kullanımını güçleştirmektedir.
 
This research aims to determine how the implementation of music in early childhood differs by the types of preschool institutions. The sample of the study, which was conducted with the qualitative research approaches, consists of 22 participants, 18 preschool teachers, and 4 school administrators working in four different types of public preschools. Research data were collected through semi-structured interviews. The school types in the study are 1 independent kindergarten, 1 primary school with preschool classes, 1 girls’ vocational high school with practice preschool classes, and 1 special education kindergarten. According to the research findings, music is used in all types of preschool institutions, and similar musical activities are carried out. However, while richer musical activities are carried out in independent kindergartens, the use of music in special education kindergartens is more limited. Independent kindergartens seem more advantageous than other school types in terms of implementing musical activities. Individual efforts of preschool teachers and their interest in music are more important in implementing musical activities. Although the participants highlight the importance of music in special education, the low skills of preschool teachers regarding the use of music in early childhood special education and the special needs of children make it difficult to use music in special education kindergartens.
 

Cilt

7

Sayı

4

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/4826

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: