Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBolat, Ahmet
dc.contributor.authorKorkmaz, Özgen
dc.contributor.authorKaramustafaoğlu, Sevilay
dc.date.accessioned2025-03-28T07:12:15Z
dc.date.available2025-03-28T07:12:15Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/5110
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin üst düzey öğrenme düzeyini ölçen soru geliştirme öz-yeterlik ölçeği geliştirmektir. Araştırmanın evreni Türkiye’deki Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaokullarda görev yapan fen bilimleri öğretmenleridir. Çalışmanın örneklemini bu öğretmenler arasından gönüllü olarak katılan 518 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Ölçeğin madde havuzu oluşturulurken ilk olarak alanyazın taraması yapılmıştır. 53 maddelik ölçek deneme formu oluşturulmuştur. Ölçek madde havuzu, iki fen eğitimi uzmanı, iki ölçme değerlendirme uzmanı, iki dil uzmanı, bir bilgisayar eğitimi uzmanı ve bir ölçek geliştirme uzmanının görüşüne sunulmuştur. Gerekli düzeltmeler yapıldıktan sonra ölçek deneme formu öğretmenlere yanıtlamaları için uygulanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliğini belirlemek amacıyla açımlayıcı faktör analizi, madde-toplam korelasyon analizi ve bağımsız örneklemler için t testi yapılmıştır. Faktör analizleri sonucunda ölçekten 23 madde çıkartılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda ölçeğin tek faktörden oluştuğu belirlenmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi yapılarak oluşan modelin veriler tarafından doğrulandığı tespit edilmiştir. Ölçeğin Croncach alfa güvenirlik değeri 0,977 olarak hesaplanmıştır. Ayrıca ölçeğin kararlılığı test-tekrar test uygulaması yapılarak hesaplanmıştır. Yapılan ve hesaplanan değerler göz önünde bulundurulduğunda ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of the study is to develop a question development self-efficacy scale that measures science teachers' high-level learning. The population of the study are science teachers working in secondary schools affiliated to the Ministry of Education in Turkey. The sample of the study consists of 518 science teachers who voluntarily participated. While creating the item pool of the scale, the literature was first reviewed. A scale trial form with 53 items was created. The item pool of the scale was presented to the opinion of two science education specialists, two assessment experts, two language experts, a computer education expert and a scale developer. After making the necessary corrections, the scale trial form was applied to the teachers to answer them. In order to determine the construct validity of the scale, exploratory factor analysis, item-total correlation analysis and independent samples t test were used. As a result of the factor analysis, 23 items were eliminated from the scale. As a result of the exploratory factor analysis, it was determined that the scale consists of a single factor. It was determined that the model formed by confirmatory factor analysis was verified by the data. Cronbach alpha reliability value of the scale was calculated as 0.977. In addition, the stability of the scale was calculated by performing a test-retest application. Considering the values made and calculated, it was concluded that the scale is valid and reliable.
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırşehir Ahi Evran Üniversitesi
dc.relation.ispartofAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGeçerlik ve Güvenirliken_US
dc.subjectFen Bilimleri Öğretmenien_US
dc.subjectÖlçek Geliştirmeen_US
dc.subjectÖz-yeterliken_US
dc.subjectÜst Düzey Öğrenmeen_US
dc.titleFen Bilimleri Öğretmenlerinin Üst Düzey Öğrenme Düzeyini Ölçen Soru Geliştirme Öz-Yeterlik Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirliken_US
dc.title.alternativeQuestion Development Self-Efficacy Scale Measuring High Level Learning Level of Science Teachers: Validity and Reliabilityen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage372en_US
dc.identifier.endpage416en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.29299/kefad.800889
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.29299/kefad.800889
dc.department-tempT.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, 0000-0002-3581-2899, Türkiye -- AMASYA ÜNİVERSİTESİ, 0000-0003-4359-5692, Türkiye -- AMASYA ÜNİVERSİTESİ, 0000-0002-2852-7061, Türkiyeen_US
dc.snmzKA_DergiPark_20250327


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster