• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sosyal Bilgiler Öğretmenlerine Göre Uzaktan Eğitimde Değerler Eğitimi

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2025

Author

Korkak, Samet
Topçu, Ersin

Metadata

Show full item record

Abstract

2019’da ortaya çıkarak insanların sağlığını ve hatta yaşam tarzını alt üst eden Covid 19 salgını, eğitim anlayışını da kökten değiştirmiştir. Bu sürecin başında hemen hemen tüm ülkelerde okullar geçici olarak tatil edilmiş fakat pandeminin etkisi artınca teknik altyapısı ve uyum sağlama kapasitesi yüksek olan ülkeler eğitimi tamamen uzaktan çevrimiçi hale getirmiştir. Türkiye de bu süreci en hızlı ve en başarılı yürüten ülkelerin başında gelmiştir. Öğretmen ve öğrencilerin bu süreçte internette geçirdiği vaktin birden ve büyük oranda artması, akademik kaygıların ötesinde değer anlamında da bir kaygının oluşmasına enden olmuştur. Zira internetin uçsuz bucaksız sınırsız dünyasında eğitimin verilmeye çalışılması süreci zorlaştırmıştır. Bu nedenle eğitimin tüm seviyelerde uzaktan yapıldığı bu süreçte, akademik amaçların ötesinde değer eğitiminin de aksatılmadan yürütülmesi önemlidir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, öğretmen görüşleri doğrultusunda uzaktan sosyal bilgiler eğitiminde, değerler eğitiminin yerini ve önemini tespit ederek bu konuda yaşanan problemlere çözümler üretebilmektir. Nitel yöntemlerden olgubilim deseninin kullanıldığı bu araştırmanın çalışma grubunu Tokat il genelinde görev yapan 28 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanan veriler R tabanlı QDA programıyla betimsel analiz yapılarak çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre değer eğitiminde aile ve okulun çok önemli bir yeri olmakla birlikte, bu konuda yüz yüze eğitimin uzaktan eğitime kıyasla daha etkili olduğu görülmüştür.
 
The Covid 19 epidemic, which emerged in 2019, radically changed the understanding of education. At the beginning of this process, schools were temporarily closed in almost all countries, but as the effect of the pandemic increased, many countries made education online completely remotely. Türkiye is one of the countries that carries out this process most successful way. In this process, where education is carried out remotely at all levels, it is important that values education be carried out uninterruptedly In this direction, the aim of the study is to determine the place and importance of values education in distance social studies education in line with the opinions of teachers and to produce solutions to the problems experienced in this regard. The study group of this research, in which the phenomenology pattern, which is one of the qualitative methods, is used, consists of 28 social studies teachers working throughout the province of Tokat. The data collected by the semi-structured interview form prepared by the researcher were analyzed with the R-based QDA program and descriptive analysis method. According to the results, although family and school have a very important place in values education, it has been seen that face-to-face education is more effective than distance education in this regard.
 

Volume

27

Issue

1

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12450/4997

Collections

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: