Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBolat, Durmuş
dc.contributor.authorKorkmaz, Özgen
dc.contributor.authorÇakır, Recep
dc.date.accessioned2025-03-28T07:11:49Z
dc.date.available2025-03-28T07:11:49Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2687-1750
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/4927
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ortaokul öğretmenlerinin bilişim teknolojilerini kullanım düzeyleri ve teknolojiyi derslerine entegre edebilme düzeylerini belirlemektir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Tokat ilindeki Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ortaokullarda çalışan 214 branş öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada Öğretmenlerin Eğitim Teknolojileri Kullanım Düzeyleri (0.975) ve Öğretmenlerin BİT Entegrasyon Yaklaşımları (0.80) ölçeği kullanılmıştır. Veriler t, Anova testi, Korelasyon testi ve post-hoc (Tukey HSD ve Dunnett C testi) analizleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin teknolojiyi kullanım ve derslerine entegre edebilme düzeylerinin ortalamanın üstünde olduğu belirlenmiştir. Erkek öğretmenlerin kadın öğretmenlere göre bilişim teknolojilerini kullanım ve derslerine entegre edebilme düzeylerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Mesleki kıdemi yirmi bir yıl ve üzerinde olan öğretmenlerin kıdemi az olanlara göre bilişim teknolojilerini kullanımları ve derslerine entegre edebilme düzeylerinin daha düşük olduğu tespit edilmiştir. Kıdem arttıkça bilişim teknolojisini kullanım düzeyinin düştüğü ve derslerine entegre edebilme düzeyinin çok değişmediği belirlenmiştir. Ortaokul öğretmenlerinin bilişim teknolojilerini kullanım düzeyleri arttıkça BİT derslerine entegre edebilme düzeylerinin arttığı gözlenmiştir.
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNecmettin Erbakan Üniversitesi
dc.relation.ispartofJournal of Ahmet Kelesoglu Education Facultyen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilişim teknolojilerien_US
dc.subjectTeknoloji kullanımıen_US
dc.subjectDerste teknolojien_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectTeknoloji entegrasyonuen_US
dc.titleOrtaokul Öğretmenlerinin Bilişim Teknolojilerini Kullanım ve Derslerine Entegre Edebilme Düzeylerinin Belirlenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage229en_US
dc.identifier.endpage250en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.department-tempAMASYA ÜNİVERSİTESİ, Türkiye -- AMASYA ÜNİVERSİTESİ, Türkiye -- AMASYA ÜNİVERSİTESİ, Türkiyeen_US
dc.snmzKA_DergiPark_20250327


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster