• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ortaokul Öğretmenlerinin Bilişim Teknolojilerini Kullanım ve Derslerine Entegre Edebilme Düzeylerinin Belirlenmesi

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2020

Author

Bolat, Durmuş
Korkmaz, Özgen
Çakır, Recep

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu araştırmanın amacı ortaokul öğretmenlerinin bilişim teknolojilerini kullanım düzeyleri ve teknolojiyi derslerine entegre edebilme düzeylerini belirlemektir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Tokat ilindeki Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ortaokullarda çalışan 214 branş öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada Öğretmenlerin Eğitim Teknolojileri Kullanım Düzeyleri (0.975) ve Öğretmenlerin BİT Entegrasyon Yaklaşımları (0.80) ölçeği kullanılmıştır. Veriler t, Anova testi, Korelasyon testi ve post-hoc (Tukey HSD ve Dunnett C testi) analizleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin teknolojiyi kullanım ve derslerine entegre edebilme düzeylerinin ortalamanın üstünde olduğu belirlenmiştir. Erkek öğretmenlerin kadın öğretmenlere göre bilişim teknolojilerini kullanım ve derslerine entegre edebilme düzeylerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Mesleki kıdemi yirmi bir yıl ve üzerinde olan öğretmenlerin kıdemi az olanlara göre bilişim teknolojilerini kullanımları ve derslerine entegre edebilme düzeylerinin daha düşük olduğu tespit edilmiştir. Kıdem arttıkça bilişim teknolojisini kullanım düzeyinin düştüğü ve derslerine entegre edebilme düzeyinin çok değişmediği belirlenmiştir. Ortaokul öğretmenlerinin bilişim teknolojilerini kullanım düzeyleri arttıkça BİT derslerine entegre edebilme düzeylerinin arttığı gözlenmiştir.

Volume

2

Issue

2

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12450/4927

Collections

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: