Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüler, İskender
dc.date.accessioned2025-03-28T07:08:23Z
dc.date.available2025-03-28T07:08:23Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2536-5339
dc.identifier.issn2536-5339
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/4732
dc.descriptionSEB-BAP 21-0219en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, TR83 illeri (Amasya, Samsun, Çorum, Tokat)’nde bulunan devlet ilkokulları anasınıflarındaki beden eğitimi ve oyun etkinliklerine yönelik imkanlarının araştırılması amaçlandı. Araştırmanın örneklemini TR83 illeri devlet ilkokullarında görev yapan toplam 215 anasınıfı öğretmeni oluşturdu. Çalışmadaki tüm bulgular hazırlanan bir bilgi formu ile elde edildi. Bilgi formu okullardaki anaokulu öğretmenlerine online olarak gönderilerek doldurulması sağlandı. Bulgular frekans ve yüzde değerleri alınarak analiz edildi. TR 83 illeri devlet ilkokullarındaki anasınıfı öğrencilerinin yalnızca % 52,6’sının sağlık kontrolünden geçirildiği belirlendi. Okullardaki anasınıflarının sadece % 25,1’inin oyun salonu ve % 15,3’ünün oyun alanına, yaklaşık % 60-70’inin zihinsel, ritim ve taklit geliştirmeye yönelik oyun malzemelerine, yaklaşık % 45’den daha azının çeşitli beden eğitimi ve oyun malzemelerine sahip olduğu, mevcut olan malzemelerin de ancak % 19’unun her öğrencinin aynı anda kullanabileceği sayıda olduğu gözlendi. Anasınıflarının yaklaşık % 25’inin beden eğitimi ve oyun faaliyetleri açısından yeterli olabildiği; mevcut imkanlar, öğretmenlerin üretim ve özel çabalarıyla % 60,9’unun beden eğitimi ve oyun faaliyetleri açısından amacına ulaştığı şeklindeki öğretmen görüşleri ile tespit edildi. Sonuç olarak, TR83 illeri devlete bağlı ilkokullarda öğretmenlerin üretim yetenekleri, özel çaba ve özverileriyle anasınıflarının beden eğitimi ve oyun faaliyetleri kısmen amacına ulaşabiliyorsa da beden eğitimi ve oyun faaliyetlerine yönelik imkanlarının oldukça kısıtlı olduğu söylenebilir.
dc.description.sponsorship[TR] Amasya Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGaziantep University
dc.relation.ispartofGaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTR 83 İllerien_US
dc.subjectanasınıfıen_US
dc.subjectbeden eğitimi ve oyun imkanlarıen_US
dc.titleTR83 İlleri (Amasya, Samsun, Çorum, Tokat) Devlet İlkokullarındaki Anasınıflarının Beden Eğitimi ve Oyun Etkinliklerine Yönelik İmkanlarının Değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage17-Janen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorGüler, İskender
dc.identifier.doi10.31680/gaunjss.1148647
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31680/gaunjss.1148647
dc.department-tempAMASYA ÜNİVERSİTESİ, 0000-0001-8792-7690, Türkiyeen_US
dc.snmzKA_DergiPark_20250327


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster