• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

TR83 İlleri (Amasya, Samsun, Çorum, Tokat) Devlet İlkokullarındaki Anasınıflarının Beden Eğitimi ve Oyun Etkinliklerine Yönelik İmkanlarının Değerlendirilmesi

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2023

Author

Güler, İskender

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmada, TR83 illeri (Amasya, Samsun, Çorum, Tokat)’nde bulunan devlet ilkokulları anasınıflarındaki beden eğitimi ve oyun etkinliklerine yönelik imkanlarının araştırılması amaçlandı. Araştırmanın örneklemini TR83 illeri devlet ilkokullarında görev yapan toplam 215 anasınıfı öğretmeni oluşturdu. Çalışmadaki tüm bulgular hazırlanan bir bilgi formu ile elde edildi. Bilgi formu okullardaki anaokulu öğretmenlerine online olarak gönderilerek doldurulması sağlandı. Bulgular frekans ve yüzde değerleri alınarak analiz edildi. TR 83 illeri devlet ilkokullarındaki anasınıfı öğrencilerinin yalnızca % 52,6’sının sağlık kontrolünden geçirildiği belirlendi. Okullardaki anasınıflarının sadece % 25,1’inin oyun salonu ve % 15,3’ünün oyun alanına, yaklaşık % 60-70’inin zihinsel, ritim ve taklit geliştirmeye yönelik oyun malzemelerine, yaklaşık % 45’den daha azının çeşitli beden eğitimi ve oyun malzemelerine sahip olduğu, mevcut olan malzemelerin de ancak % 19’unun her öğrencinin aynı anda kullanabileceği sayıda olduğu gözlendi. Anasınıflarının yaklaşık % 25’inin beden eğitimi ve oyun faaliyetleri açısından yeterli olabildiği; mevcut imkanlar, öğretmenlerin üretim ve özel çabalarıyla % 60,9’unun beden eğitimi ve oyun faaliyetleri açısından amacına ulaştığı şeklindeki öğretmen görüşleri ile tespit edildi. Sonuç olarak, TR83 illeri devlete bağlı ilkokullarda öğretmenlerin üretim yetenekleri, özel çaba ve özverileriyle anasınıflarının beden eğitimi ve oyun faaliyetleri kısmen amacına ulaşabiliyorsa da beden eğitimi ve oyun faaliyetlerine yönelik imkanlarının oldukça kısıtlı olduğu söylenebilir.

Volume

8

Issue

1

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12450/4732

Collections

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: