• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

LİSELERDE ÖRGÜT KÜLTÜRÜ: AMASYA İLİ ÖRNEĞİ

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2024

Author

Cankurtaran, Yeliz

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Amasya Şehit Gültekin Tırpan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde görev yapan öğretmenlerin örgüt kültürü hakkında görüşlerinin betimlenmesidir. Bu amaca yönelik araştırmada “Örgüt kültürü kavramı nedir?”, “Liselerde kültürel boyutlara ilişkin öğretmen görüşleri öğretmenlerin kıdemlerine göre farklılık göstermekte midir?’ ‘’Örgüt kültürünü oluşturan öğeler nelerdir?’ ve ‘’Kurumunuzun örgüt kültürünü nasıl değerlendirirsiniz?’’ sorularına yanıt aranmıştır. Bu araştırma nitel araştırma yöntemi doğrultusunda olgu bilim deseni kullanılarak yapılmıştır. Amasya Şehit Gültekin Tırpan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde görev yapan 12 öğretmen çalışma grubunu oluşmaktadır. Araştırmacı yarı yapılandırılmış görüşme yöntemiyle verileri toplamıştır. Toplanan veriler betimleyici bakış açısı kullanılarak analiz edilmiştir. Buna göre katılımcılar örgüt kültürü kavramını; örgütün çevrede tanınması, paylaşılan temel değer, ortak anlayış, ekip ve bütünsellik şeklinde ifade ederken, liselerde kültürel boyutlara ilişkin öğretmen görüşlerinin öğretmenlerin kıdemlerine göre farklılık gösterip göstermediğine yönelik görüşlerini; farklılık göstermez, farklılık gösterir şeklinde belirtmişlerdir. Katılımcılar, kurumlarının örgüt kültürünü nasıl değerlendirdiklerine yönelik görüşlerini az gelişmiş, eş güdümlü, gelişmiş şeklinde ifade etmişlerdir. Bu doğrultuda, katılımcılar öğretmen alım sınavlarında mesleki yeterlilik, sosyal ve psikolojik raporların dikkatli bir şekilde düzenlenmesi, hizmet içi eğitim ve sosyal etkinlikler düzenlenmesi gibi önerilerde bulunmuşlardır. Anahtar Kelimeler: Örgüt, kültür, örgüt kültürü, okul kültürü

Volume

5

Issue

3

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12450/4541

Collections

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: