Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCankurtaran, Yeliz
dc.date.accessioned2025-03-28T07:07:54Z
dc.date.available2025-03-28T07:07:54Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.issn2757-573X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/4541
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Amasya Şehit Gültekin Tırpan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde görev yapan öğretmenlerin örgüt kültürü hakkında görüşlerinin betimlenmesidir. Bu amaca yönelik araştırmada “Örgüt kültürü kavramı nedir?”, “Liselerde kültürel boyutlara ilişkin öğretmen görüşleri öğretmenlerin kıdemlerine göre farklılık göstermekte midir?’ ‘’Örgüt kültürünü oluşturan öğeler nelerdir?’ ve ‘’Kurumunuzun örgüt kültürünü nasıl değerlendirirsiniz?’’ sorularına yanıt aranmıştır. Bu araştırma nitel araştırma yöntemi doğrultusunda olgu bilim deseni kullanılarak yapılmıştır. Amasya Şehit Gültekin Tırpan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde görev yapan 12 öğretmen çalışma grubunu oluşmaktadır. Araştırmacı yarı yapılandırılmış görüşme yöntemiyle verileri toplamıştır. Toplanan veriler betimleyici bakış açısı kullanılarak analiz edilmiştir. Buna göre katılımcılar örgüt kültürü kavramını; örgütün çevrede tanınması, paylaşılan temel değer, ortak anlayış, ekip ve bütünsellik şeklinde ifade ederken, liselerde kültürel boyutlara ilişkin öğretmen görüşlerinin öğretmenlerin kıdemlerine göre farklılık gösterip göstermediğine yönelik görüşlerini; farklılık göstermez, farklılık gösterir şeklinde belirtmişlerdir. Katılımcılar, kurumlarının örgüt kültürünü nasıl değerlendirdiklerine yönelik görüşlerini az gelişmiş, eş güdümlü, gelişmiş şeklinde ifade etmişlerdir. Bu doğrultuda, katılımcılar öğretmen alım sınavlarında mesleki yeterlilik, sosyal ve psikolojik raporların dikkatli bir şekilde düzenlenmesi, hizmet içi eğitim ve sosyal etkinlikler düzenlenmesi gibi önerilerde bulunmuşlardır. Anahtar Kelimeler: Örgüt, kültür, örgüt kültürü, okul kültürü
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart University
dc.relation.ispartofBiga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectörgüten_US
dc.subjectkültüren_US
dc.subjectörgüt kültürüen_US
dc.subjectokul kültürüen_US
dc.titleLİSELERDE ÖRGÜT KÜLTÜRÜ: AMASYA İLİ ÖRNEĞİen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage238en_US
dc.identifier.endpage248en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorCankurtaran, Yeliz
dc.identifier.doi10.70754/biibfd.1605662
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.70754/biibfd.1605662
dc.department-tempAMASYA ÜNİVERSİTESİ, 0000-0003-0030-3354, Türkiyeen_US
dc.snmzKA_DergiPark_20250327


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster