dc.contributor.author | Volkan Kukul | |
dc.contributor.author | Mertcan Ünal | |
dc.contributor.author | Serçin Karataş | |
dc.contributor.author | Ebru Kılıç Çakmak | |
dc.contributor.author | Ayşe Yılmaz | |
dc.contributor.author | Esra Ömeroğlu | |
dc.date.accessioned | 09.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-09T21:06:05Z | |
dc.date.available | 09.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-09T21:06:05Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.issn | 2147-1037 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWprNE9EZ3dNQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/445 | |
dc.description.abstract | Üstün yetenekli/zekalı bireylerin potansiyellerinin nasıl artırılabileceği alanyazında önem verilen bir konudur. Çalışmalar genellikle bu bireylerin bilişsel ve psikomotor becerilerine odaklanmakta olup, sosyal duygusal gelişimlerini göz ardı edebilmektedir. Gelişim alanı fark etmeksizin üstün yetenekli/zekalı bireylerin öğretmenlerine önemli görevler düşmektedir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Bu çalışmada, üstün yetenekli/zekâlı öğrencilerin öğretmenlerinin karşılaşabileceği çeşitli problem durumlarının çözümünde kullanabilecekleri sosyal-duygusal stratejilerin animasyonlar yoluyla verilmesine yönelik öğretmen görüşlerinin Teknoloji Kabul Modeli - 1 kapsamında incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, öncelikle öğretmenlerin sınıf ortamında kullanabileceği stratejiler geliştirilmiş ve bu stratejiler animasyonlar yoluyla canlandırılmıştır. Hazırlanmış olan animasyonlar toplam 13 öğretmen tarafından izlenmiş ve öğretmen görüşleri, araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan görüşme formu yardımıyla toplanmıştır. Veriler Teknoloji Kabul Modeli’ne göre önceden belirlenmiş olan kategoriler temel alınarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre öğretmenler, geliştirilen stratejileri ve animasyonları mesleki gelişimlerine katkı sunacağı ve teoriyi somutlaştırdığı için faydalı bulmaktadır. Ayrıca öğretmenlerin somut olarak hangi stratejiyi hangi durumlarda kullanabileceklerini görmüş olmaları da geliştirilen materyallerin kolay olarak algılanmasına neden olmuştur. Öğretmenlerin teknolojileri kullanmaya yönelik niyetlerine bakıldığında ise stratejilerin sınıf ortamına yansıyacağı öngörülmektedir. Bunun yanında öğretmenlerin animasyonların seslendirilmesine yönelik önerisi, çalışmanın bir sınırlılığını ortaya koymuştur. | en_US |
dc.description.abstract | How to increase the potentials of talented/gifted individuals is a subject on which importance is being attached in literature. The studies are generally focusing on the cognitive and psychomotor skills of such individuals, and they are able to ignore their social-emotional developments. No matter what the domain of development is, significant duties are falling to the teachers of talented/gifted individuals. In the study, case study –one of the qualitative research patterns- has been used. In this study, within the scope of Technology Acceptance Model-1 it has been intended to analyze the teachers’ opinions regarding the provision of social-emotional strategies, which may be used in the solution of various problems that the teachers of talented/gifted students may encounter, through animations. In the direction of this purpose, first the strategies that the teachers may use in classroom environment had been developed, and these strategies had been animated through animations. The prepared animations had been watched by 13 teachers in total, and the teachers’ opinions had been collected by the interview form which had been prepared by the researchers. The data had been analyzed based on the categories determined in advance as per Technology Acceptance Model. According to the results of the analysis, the teachers are deeming the developed strategies and animations beneficial as they would contribute to their professional development and would embody the theory. Moreover, as the teachers had observed which strategy they would be using under which conditions, it had caused the developed materials to be easily perceived. And when the teachers’ intentions in using the technology are considered, it is being observed that the strategies will be reflected on the classroom environment. In addition, the suggestion of the teachers for the dubbing of animations has revealed a limitation of the study. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Bilimsel Disiplinler | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Özel | en_US |
dc.subject | Psikolojisi | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.title | Öğretmen Görüşlerinin Teknoloji Kabulü Bağlamında İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Analysis of Teachers’ Opinions in the Context of Acceptance of Technology | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 19 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 2043 | en_US |
dc.identifier.endpage | 2054 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |