Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCengiz Yıldırım
dc.contributor.authorAhmet Bacanak
dc.contributor.authorSibel Özsoy
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:03Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:03Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNeU1UTXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/43
dc.description.abstractBu çalışma öğretmen adaylarının çevre sorunlarına karşı duyarlılıklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören 118’i erkek, 117’sı bayan olmak üzere toplam 235 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler, parametrik testlerden bağımsız değişkenler için t-testi ve tek yönlü varyans testi ile analiz edilmiştir. Analizlerden elde edilen sonuçlar bayan ve erkek öğrenciler arasında çevre sorunlarına duyarlılıkları açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığını (t(232) = .758, p = .45) göstermiştir. Ayrıca, çalışmadan elde edilen sonuçlar öğretmen adayları arasında sınıf düzeylerine göre anlamlı farklılıklar olduğunu gösterirken (F(3, 229) = 2.664, p = .04, kısmi $\eta^2$ = .03) farklı bölümlere göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olmadığını (F(8, 226) = 1.44, p = .18) ortaya koymuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine pre-service teachers’ sensibility towards environmental problems. The sample of the study consists of 235 pre-service teachers, 118 males and 117 females, enrolling to different departments of education faculty at Amasya University. The data obtained from the study were analyzed by independent sapmles t-test and one-way analysis of variance. The results of the study revealed that there is no significant difference (t(232) = .758, p = .45) between female and male pre-service teachers’ with respect to their environmental sensibility levels. The results also showed that although pre-service teachers’ enrolling to different grade levels differ from each (F(3, 229) = 2.664, p = .04) other with respect to their environmental sensibility levels, there are not any significant differences (F(8, 226) = 1.44, p = .18) among pre-service teachers enrolling different departments.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının çevre sorunlarına karşı duyarlılıklarıen_US
dc.title.alternativePre-service teachers’ sensibilities towards environmental problemsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage121en_US
dc.identifier.endpage134en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster