• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına karşı duyarlılıkları

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (405.0Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2012

Yazar

Cengiz Yıldırım
Ahmet Bacanak
Sibel Özsoy

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışma öğretmen adaylarının çevre sorunlarına karşı duyarlılıklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören 118’i erkek, 117’sı bayan olmak üzere toplam 235 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler, parametrik testlerden bağımsız değişkenler için t-testi ve tek yönlü varyans testi ile analiz edilmiştir. Analizlerden elde edilen sonuçlar bayan ve erkek öğrenciler arasında çevre sorunlarına duyarlılıkları açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığını (t(232) = .758, p = .45) göstermiştir. Ayrıca, çalışmadan elde edilen sonuçlar öğretmen adayları arasında sınıf düzeylerine göre anlamlı farklılıklar olduğunu gösterirken (F(3, 229) = 2.664, p = .04, kısmi $\eta^2$ = .03) farklı bölümlere göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olmadığını (F(8, 226) = 1.44, p = .18) ortaya koymuştur.
 
The aim of this study is to determine pre-service teachers’ sensibility towards environmental problems. The sample of the study consists of 235 pre-service teachers, 118 males and 117 females, enrolling to different departments of education faculty at Amasya University. The data obtained from the study were analyzed by independent sapmles t-test and one-way analysis of variance. The results of the study revealed that there is no significant difference (t(232) = .758, p = .45) between female and male pre-service teachers’ with respect to their environmental sensibility levels. The results also showed that although pre-service teachers’ enrolling to different grade levels differ from each (F(3, 229) = 2.664, p = .04) other with respect to their environmental sensibility levels, there are not any significant differences (F(8, 226) = 1.44, p = .18) among pre-service teachers enrolling different departments.
 

Kaynak

Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi

Cilt

20

Sayı

1

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNeU1UTXdNQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12450/43

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: