• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Validation of Affective Style Questionnaire in Turkish Culture and Mediating Role of Affective Styles on the relationship between Attachment Styles and Depression

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2024

Yazar

Baytemir, Kemal
Görgülü, Zeynep
Bedir, Melikegül
Eser, Oktay

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The main purpose of this study is to adapt the Affective Style Questionnaire (ASQ) into Turkish. It also aims to examine the mediating role of affective styles between attachment styles and depression. The study was conducted on a total of three different samples (N1 = 261; N2 = 190; N3 = 263). The confirmatory factor analysis (CFA) was used to test the construct validity of the scale and the Emotion Regulation Questionnaire (ERQ) was used to test the convergent validity. As a result of the CFA conducted in all three samples, the model was found to have adequate fit values. In the convergent validity, ASQ were found to be significantly correlated with ERQ. The findings indicate that adjusting mediated between secure attachment and depression while concealing mediated between avoidant attachment and depression, and adjusting and concealing mediated between anxious-ambivalent attachment and depression. The findings were also discussed in light of the related literature. © Springer Nature Switzerland AG 2024.

Cilt

17

Sayı

4

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/4387

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1574]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • Türkiye'de ortaokul ve liselerde çalışmakta olan beden eğitimi öğretmenlerinin kullandıkları öğretim stilleri ve öğretim stillerini algılayışları 

    Özlü, Kurtuluş (Amasya Üniversitesi, 2014)
    Bu araştırmada Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ortaokul ve liselerde çalışan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin kullandıkları öğretim stilleri, öğretim stillerini kullanma düzeyleri ve bu stillere ilişkin değer algıları; yaş, ...
  • Sınıf öğretmenlerinin düşünme stillerinin kullandıkları yöntemler ve epistemolojik inançları açısından incelenmesi 

    Özbaş, Nurseval (Amasya Üniversitesi, 2013)
    Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin düşünme stillerini, kullandıkları öğretim, ölçme-değerlendirme yöntem ve tekniklerini, epistemolojik inançlarını ve bu değişkenlerin birbirleriyle olan ilişkilerini incelemektir. ...
  • The Self-Efficacy as Predictors of the Metacognition Awareness in Children 

    Bozgun, Kayhan; Pekdogan, Serpil (NESIBE AYDIN EDUCATION INST, 2018)
    It is important for children to have some skills and competencies in the acquisition of effective learning skills. Metacognition awareness that allow children to become aware of what they know and think to learn a knowledge ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: