Geometride Ölçme Değerlendirme: Çoktan Seçmeli ve Açık Uçlu Sınavların Karşılaştırılması
Özet
Öğrencilerin sınıf içi öğrenmelerinin ne derecede gerçekleştiğini ortaya koymak, eğitimin vazgeçilmez bir parçası olan ölçme değerlendirme süreci ile gerçekleşmektedir. Bu süreçte farklı ölçme değerlendirme araçları kullanılmaktadır. Ancak ölçme değerlendirme araçlarının genellikle çoktan seçmeli ve açık uçlu sorulardan oluştuğu söylenebilir. Bu araştırmada yedinci sınıf öğrencilerinin çoktan seçmeli ve açık uçlu sorularda geometri başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Türkiye’nin Orta Karadeniz Bölgesinde bulunan bir il merkezindeki 381 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmada veri toplama araçları onar soruluk çoktan seçmeli ve açık uçlu iki ölçektir. Sorular yedinci sınıf matematik dersi öğretim programındaki geometri öğrenme alanında yer alan kazanımlara göre bilgi, kavrama ve uygulama düzeyindedir. Elde edilen bulgulara göre öğrenciler, çoktan seçmeli ölçekte açık uçluya göre daha başarılı olmuştur. Öğrencilerin başarılarına, puanları normal dağılmadığından, Spearman sıra farkları korelasyon testi ile bakılmıştır. Öğrencilerin çoktan seçmeli ile açık uçlu ölçekten elde edilen geometri başarıları arasında pozitif yönlü ve yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur (rs=0.80, p0,05). Yedinci sınıf öğrencilerinin geometri öğrenme alanındaki başarılarının değerlendirilmesinde çoktan seçmeli soruların yanı sıra açık uçlu soruların da kullanılabileceği görülmüştür. İleride yapılacak çalışmalarda, ölçmede kullanılan farklı test türleri arasında karşılaştırmalar yapılabilir.
Cilt
59Sayı
4Bağlantı
https://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.24.12.2564https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1287479
https://hdl.handle.net/20.500.12450/4254