• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Geometride Ölçme Değerlendirme: Çoktan Seçmeli ve Açık Uçlu Sınavların Karşılaştırılması

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2024

Yazar

Sayın, Volkan
Orbay, Kezıban

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Öğrencilerin sınıf içi öğrenmelerinin ne derecede gerçekleştiğini ortaya koymak, eğitimin vazgeçilmez bir parçası olan ölçme değerlendirme süreci ile gerçekleşmektedir. Bu süreçte farklı ölçme değerlendirme araçları kullanılmaktadır. Ancak ölçme değerlendirme araçlarının genellikle çoktan seçmeli ve açık uçlu sorulardan oluştuğu söylenebilir. Bu araştırmada yedinci sınıf öğrencilerinin çoktan seçmeli ve açık uçlu sorularda geometri başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Türkiye’nin Orta Karadeniz Bölgesinde bulunan bir il merkezindeki 381 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmada veri toplama araçları onar soruluk çoktan seçmeli ve açık uçlu iki ölçektir. Sorular yedinci sınıf matematik dersi öğretim programındaki geometri öğrenme alanında yer alan kazanımlara göre bilgi, kavrama ve uygulama düzeyindedir. Elde edilen bulgulara göre öğrenciler, çoktan seçmeli ölçekte açık uçluya göre daha başarılı olmuştur. Öğrencilerin başarılarına, puanları normal dağılmadığından, Spearman sıra farkları korelasyon testi ile bakılmıştır. Öğrencilerin çoktan seçmeli ile açık uçlu ölçekten elde edilen geometri başarıları arasında pozitif yönlü ve yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur (rs=0.80, p0,05). Yedinci sınıf öğrencilerinin geometri öğrenme alanındaki başarılarının değerlendirilmesinde çoktan seçmeli soruların yanı sıra açık uçlu soruların da kullanılabileceği görülmüştür. İleride yapılacak çalışmalarda, ölçmede kullanılan farklı test türleri arasında karşılaştırmalar yapılabilir.

Cilt

59

Sayı

4

Bağlantı

https://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.24.12.2564
https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1287479
https://hdl.handle.net/20.500.12450/4254

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: