• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Geometride Ölçme Değerlendirme: Çoktan Seçmeli ve Açık Uçlu Sınavların Karşılaştırılması

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2024

Author

Sayın, Volkan
Orbay, Kezıban

Metadata

Show full item record

Abstract

Öğrencilerin sınıf içi öğrenmelerinin ne derecede gerçekleştiğini ortaya koymak, eğitimin vazgeçilmez bir parçası olan ölçme değerlendirme süreci ile gerçekleşmektedir. Bu süreçte farklı ölçme değerlendirme araçları kullanılmaktadır. Ancak ölçme değerlendirme araçlarının genellikle çoktan seçmeli ve açık uçlu sorulardan oluştuğu söylenebilir. Bu araştırmada yedinci sınıf öğrencilerinin çoktan seçmeli ve açık uçlu sorularda geometri başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Türkiye’nin Orta Karadeniz Bölgesinde bulunan bir il merkezindeki 381 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmada veri toplama araçları onar soruluk çoktan seçmeli ve açık uçlu iki ölçektir. Sorular yedinci sınıf matematik dersi öğretim programındaki geometri öğrenme alanında yer alan kazanımlara göre bilgi, kavrama ve uygulama düzeyindedir. Elde edilen bulgulara göre öğrenciler, çoktan seçmeli ölçekte açık uçluya göre daha başarılı olmuştur. Öğrencilerin başarılarına, puanları normal dağılmadığından, Spearman sıra farkları korelasyon testi ile bakılmıştır. Öğrencilerin çoktan seçmeli ile açık uçlu ölçekten elde edilen geometri başarıları arasında pozitif yönlü ve yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur (rs=0.80, p0,05). Yedinci sınıf öğrencilerinin geometri öğrenme alanındaki başarılarının değerlendirilmesinde çoktan seçmeli soruların yanı sıra açık uçlu soruların da kullanılabileceği görülmüştür. İleride yapılacak çalışmalarda, ölçmede kullanılan farklı test türleri arasında karşılaştırmalar yapılabilir.

Volume

59

Issue

4

URI

https://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.24.12.2564
https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1287479
https://hdl.handle.net/20.500.12450/4254

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: