• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

MEZHEP TAASSUBUNUN FIRKA TASVİRİNE ETKİSİ (KİTÂBU'L-FIRAK ÖRNEĞİ)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2016

Yazar

Ümüt Toru

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Kitâbu'l-Fırak, Ebu Muhammed el-Yemenî'ye ait önemli bir eserdir. Hicrî altıncı asırda Yemen'de yaşamış Sünnî âlimlerin mezhep algısını yansıtmaktadır. Ancak yazar ve eseri hakkında kaynaklarda çok fazla bilgi yoktur. Bununla birlikte kendisinden sonra Seksekî gibi bazı alimleri etkilediği bilinmektedir. Bunun yanında Yemen'in siyasî, sosyal ve dinî yapısının etkilerini eserde görmek mümkündür. Eş'arîlik, Ashâbu'l-Hadîs, İsmâilîlik ve Zeydîlik, Yemen'de en yaygın mezheplerdi. Bölgenin sosyal hayatını ise çoğunlukla mezhebî rekabetle hareket eden siyaset şekillendirmekteydi. Bu yüzden yazılan eserler, ideolojik bir mahiyet taşımaktaydı. Mezhep taassubu, muhalifler hakkında yapılan tasvirleri etkiliyordu. Mesela Ebu Muhammed, muhalifleri hakkında dışlayıcı bir dil kullanmıştır. Bunun yanında o, mezheplerin en marjinal görüşlerini seçmiş, dahası, bazı görüşleri çarpıtarak sunmuş, bezen de genellemeler yapmıştır. Bu yüzden çağdaş araştırmacılar, onun kitabını ve Mezhepler Tarihi'nin benzer kaynaklarını kullanırken bu gibi problemlere karşı dikkatli olmalıdır.
 
Kitab al-Fıraq is an important work belonging Abu Muhammad al-Yemenî. It reflects sectarian perception of Sunni scholars who lived in Yemen in the sixth century AH. But there is not enough information about the author and his work in the sources. But it is known that he has affected some scholars like Saksaki. In addition, influences of political, social and religious structure of Yemen can be seen in Kitab al-Fıraq. Ash'arite, Ashâbu'l-Hadith, Ismaelite, and Zaidiyyah were the most common sects in Yemen at that time. The social life of the region had been shaped by politics behaving sectarian competition. Hence, written books had ideological contents. Sectarian fanaticism was affecting the descriptions made on opponents. For instance, Abu Muhammad has used exclusionary language about dissident sects. In addition, he has selected the marginal views of sects; moreover, presented some opinions by falsifying and sometimes made generalizations. Therefore, modern researchers should be careful while using his book and similar works of Islamic heresiographical literature about problems such as these.
 

Kaynak

Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi

Cilt

16

Sayı

2

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJd056Y3pNdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12450/413

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: