• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Youtube Platformu Üzerine Yapılmış Eğitim Araştırmalarının İncelenmesi: Ulusal Tezlerin Eğilimleri

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2023

Yazar

Arı, Onur
Kara, Mehmet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmanın amacı YouTube platformu üzerine yazılmış eğitim araştırmalarını raporlayan tezleri yöntem ve içerik bakımından incelemek ve eğilimlerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi veritabanından erişilen ve belirlenen kriterlere uygun 24 tez çalışması analiz edilmiştir. Tezlerin disiplinlere, yıllara, üniversitelere, araştırma modellerine, veri kaynaklarına ve araştırma konularına göre dağılımları incelenmiş ve eğilimleri ortaya konulmuştur. Analize dahil edilen tezlerin tamamı yüksek lisans düzeyindedir ve eğitimde YouTube kullanımı üzerine henüz doktora düzeyinde tez hazırlanmadığı görülmüştür. YouTube üzerine çeşitli bilimsel alanlarda yapılan çalışmalar 2014 yılında başlamakla birlikte özellikle 2020 yılından itibaren artış eğilimi belirgin şekilde görülmektedir. Yazılan tezlerin çoğunluğunun nitel araştırma yöntemleri kullandığı tespit edilmiştir. İncelenen tezlerde en çok görüşme ve video içeriklerinin analizi olmak üzere nitel yöntemler ile veri toplanmıştır. Benzer şekilde, tezlerin araştırma konuları da eğitim amaçlı YouTube videolarının içeriklerinin incelenmesi üzerinde yoğunlaşmıştır. Yapılan çalışmalar ayrıca eğitim ortamı olarak YouTube kullanımına ilişkin kullanıcı görüşleri, sınıf içi YouTube kullanımı, YouTuber’ların ve YouTube videolarının ergen ve çocuk gelişimine etkisi ve eğitim amaçlı YouTube kullanımına yönelik ölçme aracı geliştirilmesine odaklanmıştır. Yapılan çalışmalar YouTube’un hem formal hem de informal eğitim aracı olarak incelemiş ve hem faydalarını hem de risklerini ortaya koymuştur. Bu sonuçlara göre; YouTube’u bir eğitsel müdahale aracı olarak kullanan ve etkilerini inceleyen gelecek ampirik araştırmalara ihtiyaç vardır. Bunun yanı sıra, ampirik çalışmaların çoğunlukla K-12 düzeyinde yoğunlaştığı, açık ve uzaktan öğretim de dahil olmak üzere yükseköğretim düzeyinde ve mesleki gelişim kapsamında gelecek araştırmalara ihtiyaç vardır.

Sayı

15

Bağlantı

https://doi.org/10.55609/yenimedya.1343910
https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1219932
https://hdl.handle.net/20.500.12450/4053

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: